Strandbal na opvragen info

Beste medemaccers,

Ik wil delen van mijn fotobibliotheek voor Windows-vrienden op cd of dvd branden.

Dus de hele zaak ge-exporteerd naar een aangelegde map. Om te weten hoeveel cd’s/dvd’s ik
nodig heb om de reutemeteut te branden deed ik:

1- Selecteer alles
2- Ctrl-muis, vervolgens krijg ik wel de gewenste info (na een seconde of 10) maar helaas ook een ongewenste strandbal die ik met enige moeite na een force-quit wegkrijg.:cry:

We hebben het hier over ca 3000 foto’s (alles JPegjes) dat samen een kleine 2 Gig neemt.

Waarom raakt mijn Macje overstuur van deze bewerking?:?

Bedankt alvast,

Chris

een tijdje terug had ik [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=229623&highlight=#229623]een gelijkaardig probleem[/url], maar een oplossing kan ik je niet geven...

Strandbal heeft volgens mij te maken met de grote hoeveelheid losse bestandjes die je selekteert. Doe eens hetzelfde maar dan op de map waar alles in zit. Maar wat voor info wil je precies weten dan? je geeft zelf aan dat je weet dat het om ongeveer 2 gig gaat.

@ Mackapoen:

Ok. iets preciezer:

De foto’s die ik wil branden heb ik geselekteerd in iPhoto en vervolgens ge-exporteerd naar een mapje.

Ik doe control-muis op die map. vervolgens ‘toon info’, en zo kom ik aan die kleine 2 Gig. Vervolgens dus de strandbal die ik met force-quit op de Finder wegkrijg.

Als ik een deelselektie neem uit deze map (laten we zeggen een derde van alle bestanden daarin,
zo’n 1000 stuks) dan zegt 'ie dat het ruwweg 670 mB (= eenderde ongeveer van 2 Gig) betreft.
Dat lijkt te kloppen. Alleen: nog steeds die vervelende strandbal na het tonen van deze info :evil:

Duidelijker kan ik het niet zeggen.:sealed:

Misschien zou je het niet verwachten, maar het zou een font probleem kunnen zijn. Ik hen ook een tijdje van die ongein gehad, maar na het verwijderen van een aantal fonts (900) liep alles weer als een zonnetje...

Roel

@roelboekel:

Je oppert “fontprobleem”

Je deed er wat aan en toen was alles ok.

Please instrueer me (als dat het probleem is) of PB me.

Thnx Chris

Wat ik heb gedaan is gewoon alle font die je niet frequent gebruikt in een aparte map plaatsen en deze pas activeren als je ze gaan gebruiken. Als je dit doet zul je zien dat alles ff lekker werkt!

Roel