Strandbal tijdens opstarten

Sinds een weekje krijg ik bij het opstarten van een MBP zo’n dikke tien seconden de beruchte gekleurde strandbal voor mijn kiezen. Dat heb ik in zes jaar tijd nog nooit meegemaakt, dus dat leek me wel een berichtje waard.

Ik heb de afgelopen tijd geen noemenswaardige veranderingen aangebracht, dus ik heb er maar eens het bekende lijstje op losgelaten: inlogitems uitgeschakeld / veilig opstarten / NVRAM + SMC reset / schijf-EHBO / hardwaretest (niks) / Etrecheck (geen belangrijke issues) / OS opnieuw geïnstalleerd. Helaas alles zonder enig resultaat.

Het enige dat soelaas bood, was het aanmaken van een testaccount: het opstarten ging als een zonnetje. Iemand enig idee wat het euvel zou kunnen zijn?

Ik denk dat je toch nog iets vergeet. ‘’ in zes jaar tijd nog nooit meegemaakt ‘’ Ik ga er dan vanuit dat je MBP 6 jaar oud is. We hebben dan al verschillende grote updates gehad waarvan je moet weten dat je bij elke grote update snelheid moet inleveren. " bij het opstarten van een MBP zo’n dikke tien seconden de beruchte gekleurde strandbal voor mijn kiezen " Misschien moet je MBP bij het opstarten even wachten tot een eventuele externe HD is mee opgestart.

<p class="cite">wouter57 op 26 juni 2020 om 00:09</p> Ik denk dat je toch nog iets vergeet. ” in zes jaar tijd nog nooit meegemaakt ” Ik ga er dan vanuit dat je MBP 6 jaar oud is. We hebben dan al verschillende grote updates gehad waarvan je moet weten dat je bij elke grote update snelheid moet inleveren. ” bij het opstarten van een MBP zo’n dikke tien seconden de beruchte gekleurde strandbal voor mijn kiezen ” Misschien moet je MBP bij het opstarten even wachten tot een eventuele externe HD is mee opgestart.
Jij vergeet ook iets: "Het enige dat soelaas bood, was het aanmaken van een testaccount: het opstarten ging als een zonnetje." De oorzaak ligt dus duidelijk binnen de gebruikersomgeving.

Centraal houden en hier verder?

Goed plan. Wordpress database heeft (alweer) kuren, dus kan de topics op dit moment ook niet samenvoegen.