Streamen vanaf Time Capsule of Apple TV (achtig iets)

Middag,

Heb al op verschillende forums (ook OMT) rond lopen neuzen maar kan niet echt een gericht antwoord vinden vandaar mijn vraag op dit forum.

Situatie is als volgt:
Op zolder staat mijn iMac aangesloten op een Time Capsule (internet via utp van meterkast op de begane grond naar boven toe) en heeft een draadloze N- verbinding 5GHZ.

Op de begane grond (gang) heb ik een airport extreme staan om een groter bereik van het n-signaal van zolder te bewerkstelligen.

In de woonkamer heb ik een airport express staan om mijn muziek vanuit iTunes over de stereoinstallatie te spelen en mijn MacBook Pro via wifi te kunnen gebruiken.

So far so good, maar ik zou graag de films/foto's op de hard disk van mijn iMc of Time Capsule willen laten staan zodat ik ze niet hoef te branden en dan via het/een netwerk op mijn tv doen afspelen/streamen? Tv heeft geen internet ingangen etc en ook geen hdmi (plasma scherm van een jaar of 5 terug).

Mijn concrete vraag luidt: hoe krijg ik dit (het beste) voor elkaar ? wat zijn de mogelijkheden danwel onmogelijkheden en wat moet/kan ik hier dan het beste voor kopen?

Wellicht van belang is dat mijn tv signaal van de kabel van de gemeente komt en dat mijn internet door CAIway wordt geleverd. (all in one pakket is niet mogelijk binnen mijn gemeente).

Ik hoor graag of iemand mij op het juiste spoor kan brengen waarvoor alvast mijn dank.

Hier kun je een AppleTV gebruiken.
Je geeft wel aan dat jouw TV geen HDMI ingang heeft, maar dat hoeft geen bezwaar te zijn.
Als je de AppleTV "hackt" met de patchstick krijg je een optie om de composiet video uitgang te voorzien van kleur. En de composiet video uitgang is een van de drie uitgangen die voor component video wordt gebruikt. Ik meen de blauwe uit het blote hoofd maar kan me vergissen.
Deze truuk heb ik succesvol toegepast om een AppleTV aan te sluiten op een bestaande beeldbuis TV.

Thanks,

Zag vandaag dat er een nieuwe macmini komt, wellicht is dat ook een optie. Zijn ook geruchten over een nieuwe AppleTV.
Ik ga het eens op mijn gemak bekijken, heb geen haast.