Streaming video met Video LAN????

Waarschijnlijk ben ik weer eens bezig met ongeveer het meest ondenkbare van alles dat er op deze planeet verzonnen kan worden. Leuk vraagje voor OsX.nl dus!

Ik heb een eMac en een Pc (700Mhz) die via crosslink met elkaar zijn verbonden. Nou heb ik laatst een PCI PcTv kaart gekocht van Pinnacle. Ik heb hem op die pc geïnstalleerd maar eigenlijk is de pc niet echt snel genoeg om de beelden, zonder schokken, op te nemen. Omdat mijn eMac een stuk sneller is vroeg ik mij af of het niet mogelijk is om de beelden, die binnenkomen op de pc, in mijn eMac te krijgen en ze daar eventueel op te nemen. Ik heb ooit iets gehoord over het streamen van video m.b.v. Video LAN. Maar ik kan nergens een goede handleiding vinden.

Lijkt me moeilijk zonder hardware een video signaal op je mac op te nemen. Van video LAn heb ik nog nooit gehoord. Ben je niet in de war met de VLC media speler van www.videolan.org?

Nee hij is niet in de war daarmee:

[quote:4f711430d1]The VideoLAN project targets multimedia streaming of MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4 and DivX files, DVDs, digital satellite channels, digital terrestial television channels and live videos on a high-bandwidth IPv4 or IPv6 network in unicast or multicast under many OSes. VideoLAN also features a cross-platform multimedia player, VLC, which can be used to read the stream from the network[/quote:4f711430d1]

Maar je moet dus al bestanden opgenomen hebben in MPEG2/4 formaat voordat je ze naar je Mac kunt ‘streamen’. Voor zover ik weet bestaat wat jij zoekt niet.

Minder dus! Dacht ik al. Had ik die PcTv kaart beter niet kunnen kopen. Koele afbeelding trouwens...Atari!