Streepjes code in Photoshop!

Hi,

Ik heb een klant die mij een streepjescode in PSD aanlevert. De streepjescode moet 100% zwart worden gedrukt en kan dus niet in het cmyk procede worden meegenomen. Moet ik hem dan apart opslaan in grijstonen en dan als tiff importeren in Quark??

Bij een vorige klus heb ik het namelijk meegenomen in het cmyk document en kon de code niet gescand worden!

wat dacht je van Barcode Pro? Deze genereert een bestand die je in illustrator kan openen... lijkt me beter dan Photoshop.. :wink:

http://www.hallogram.com/barcodes/bcpro/bcpromac.html

Dit lijkt mij de oplossing: Psd-bestand in Photoshop modus veranderen in bitmap, bewaren als tiff-bestand, in Xpress importeren en 100% zwart maken (als ie dat al niet is).

kans dat hij niet gescand kan worden blijft als je gaat omzetten vanuit pixelbestanden. Zorg dat ze een vector bestand aanleveren zoals Barcode Pro. Meld anders dat je niet verantwoordelijk bent voor de code en het scannen.

dek jezelf in!

echter openen van dit bestand in illustrator is ook af te raden.
Hij kan gewoon in Xpress geïmporteerd worden en is 100% zwart.

Succes

Dat klopt, maar op die manier zet hij tussen de zwarte streepjes ook witte... en uit eigen ervaring weet ik dat niet iedere belichter of printer dit pikt.

Mmmm, een moeilijk iets dus, zo'n barcode. Mij leek het ook het beste om een vector bestand te krijgen.......ik probeer het wel weer en inderdaad:

IK DEK MEZELF HELEMAAL IN!!

Tja, het aanleveren is voor hun rekening!

(Maar ik wil het wel goed doen!)

Barcode pro, ik ga het bekijken!!

Thanx!

Barcode Pro is een commercieel programma Barcode Generator 1.08b (of later, kijk even op Versiontracker) is gratis.

Ik zou zelf de barcode ook ff namaken, beetje raar, barcode in PSD formaat.

[quote:84dfc89dc6="cornel"]kans dat hij niet gescand kan worden blijft als je gaat omzetten vanuit pixelbestanden.[/quote:84dfc89dc6]

als je een barcode omzet als pixel kan deze wel gescand worden, je moet alleen niet gaan schalen want dat levert problemen op

[url=http://www.macupdate.com/info.php/id/15427]Barcode Generator[/url] gevonden op Macupdate. Kan je dus de barcode helemaal zelf maken op het goede formaat. Let op: laatste cijfer van barcode wordt door programma zelf gegeneerd dus hoef je niet in te vullen als het goed is.