Strepen in scherm PowerBook G4

Als ik mijn PowerBook opstart ontstaan er na enkele minuten (soms seconden) strepen op het scherm. Enig idee wat de oorzaak kan zijn en hoe ik het probleem kan verhelpen?

Het komt ook voor als ik mijn OS opnieuw probeer te installeren.

Mijn AppleCare is verlopen en wil er geen kosten meer aan hangen.
Ik gebruikte hem enkel nog om dvd’s af te spelen en te MSN’en.

[img:cf4f202354]http://users.pandora.be/fortuna/powerbook.jpg[/img:cf4f202354]

Hoe lang heb je het toestel al? (ook monitors van powerbooks gaan blijkbaar stuk)

Het scherm is dan defect of de kabels die er naar toe gaan of je moederbord. Het wordt dus dumpen of laten repararen. :(

Als de storing verschijnt/verdwijnt door met het scherm te bewegen, dan is er waarschijnlijk een probleem met de kabel(s) tussen moederbord en beeldscherm. Dan lijkt het mij niet zo een dure reparatie.

[quote:77bd8277f0="angorawol"]Hoe lang heb je het toestel al? (ook monitors van powerbooks gaan blijkbaar stuk)[/quote:77bd8277f0]

Ik heb die van 8 mei 2001. Snif snif :cry: Heb er al eens 1000 EUR kosten aan gehad omdat hij gevallen was.

Meestal gebruik ik mijn iMacje voor het dagelijkse werk. Af en toe kijk ik eens een dvd met vrienden, handig als mijn PowerBook dan op het salontafeltje staat. Wat nu gedaan :x

Tja, tis een moeilijke keuze. Zeker als je nog niet weet wat precies het probleem is en wat het gaat kosten. [url=http://www.applemacparts.com/powerbooks.php]Hier[/url] heb je een link naar een pagina met prijzen van onderdelen. Kun je je alvast voorbereiden.

Als het een machine is die je voor je werk nodig hebt, dan zal die nu zo ongeveer wel afgeschreven zijn.
Dan kun je het beste deze laten voor wat 'ie is en een nieuwe aanschaffen.

Zeer moeilijke keuze. Hij heeft toen 6183,73 EUR gekost (heb wel 2 batterijen en voedingsadapters), dan nog eens 1000 EUR kosten aan gehad + 256 MB RAM toegevoegd. Een grote 7000 EUR kan ik niet zo maar in de vuilbak smijten. Heeft een te grote emotionele waarde voor mij.

De PowerBook is louter voor privé gebruik.

Momenteel kan ik me geen nieuwe veroorloven want een auto is veel dringender momenteel. En herstellen is ook nogal prijzig vooral omdat ik totaal geen idee heb wat het probleem is. Een ezeltje heb ik niet :? En hem zelf openmaken durf ik niet.

Kan je een powerbook aansluiten aan een losse monitor? De computer is niet stuk, toch? Dan heb je wel geen power'book' meer, maar is hij toch wel bruikbaar.

[quote:fe24b617e5="angorawol"]Kan je een powerbook aansluiten aan een losse monitor? De computer is niet stuk, toch? Dan heb je wel geen power'book' meer, maar is hij toch wel bruikbaar.[/quote:fe24b617e5]

De computer werkt anders nog perfect. Maar ik heb gisteren gebeld naar de Apple helpdesk, en blijkbaar loopt mijn AppleCare tot 7 mei 2004. Door een of andere oorzaak heb ik twee klantnummers. Het probleem blijkt hardwarematig te zijn, de fout ligt dus bij Apple. Komen ze een der deze dagen ophalen om te repareren. Deze keer zal het me niets kosten omdat mijn schuld niet is. En krijg er nog eens 90 dagen garantie op de reparatie.

Ben opgelucht want had het een echt zonde gevonden, mijn PowerBookje in coma. Een ander scherm heb ik niet, en ik viel omver van de prijzen van een scherm.

Eind goed al goed!

Tof man!

Eventjes laten weten dat ik mijn PowerBook terug heb, volledig hersteld. Amai, wat ben ik tevreden :D

Het was een probleem met de hardware.

[quote:fa4545cbce="spike23"][...] Hij heeft toen 6183,73 EUR gekost [...][/quote:fa4545cbce] Ik neem aan dat je guldens bedoelt ;)