Strepen op scherm

Hallo OMT’ers,

Heb al een tijdje een probleem met mijn scherm. Aan de rechterzijde van het scherm flikkert er een grote verticale balk over het scherm, en soms ook een nog grotere balk daarnaast (moeilijk uit te leggen). De balken bestaan uit allemaal horizontaal flikkerende streepjes. De frequentie en hoeveelheid van het flikkeren is afhankelijk van hoe het scherm staat en of ik er druk op uitoefen. Soms zijn de strepen helemaal weg.

De MacBook Pro 13" (unibody, mid 2009) is al enkele jaartjes oud en daarom ben ik ook van plan om volgende maand een nieuwe aan te schaffen. Alleen zou ik dit scherm graag willen (laten) repareren zodat hij voor de verkoop nog iets waard is.

Iemand enig idee wat het kan zijn? Zit zelf te denken aan een kapotte beeldschermconnector of zoiets dergelijks, alleen vind ik het raar dat als ik een bepaalde druk op het scherm uitoefen dat het scherm het normaal doet, en als ik het dan loslaat de strepen er weer zijn.

Alvast bedankt!

Da’s vreemd, het lijkt op een probleem met de GPU, maar dan zou druk uitoefenen geen invloed hebben. Wat het ook is, de kans dat het nog loont het scherm te laten repareren/vervangen acht ik heel klein (ernaar informeren kan altijd, kijk wel uit voor onderzoekskosten)

Voor de zekerheid kun je het nog even met een extern scherm proberen. Als daar de strepen niet op te zien zijn, weet je zeker dat het aan het interne scherm ligt.

Op iFixit staat dan een LCD-paneel ongeveer $100,- kost.
Zie hier de handleiding: https://www.ifixit.com/Guide/MacBook+Pro+13-Inch+Unibody+Mid+2009+LCD+Replacement/1423

Bedankt voor jullie reacties.

Ik werk meestal op een extern scherm, daar heb ik er geen last van. Het scherm lijkt perfect te functioneren, op de rare strepen na. Daarom dacht ik dat het wellicht aan een connector naar het scherm of iets zou liggen, aangezien de hoeveelheid strepen veranderd als ik het scherm heen en weer kantel.

Vindt het zonde om de macbook in een hoekje te laten verstoffen zodra ik een nieuwe heb, aangezien de macbook verder nog prima werkt. Honderd dollar vindt ik nog reuze meevallen voor een nieuw scherm, wellicht dat ik dat dan doe. Of anders ga ik hem gebruiken als een soort mac mini in de televisiekast.

Thnx.