Stroomschokjes MacBook?

Hallo!

Ik ben een heeele tevreden eigenaar van een MacBook maar er is iets wat me dwarszit.
Ik heb m’n macbook in zo’n Tucano Second Skin zitten als ik em meeneem, als ik em dan uit de skin haal dan heb ik em vaak vast waar ook de batterij zit, en dan krijg ik van die kleine knetterende schokjes door m’n hand, echt stroomschokjes. Is dat normaal? Het is niet dat ik kleinzerig ben, maar vroeg me af of meer mensen dit wel eens ervaren?

Alvast bedankt!

Groetjes Dennis

Soms geeft mijn MacBook Pro ook wat elektrische shokjes. Gewoon wat statische elektriciteit. Gewoon eventjes met een vezelvrij doekje wrijven en het is opgelost. Of een "grote" shok doen veroorzaken door je MacBook aarding te geven. (Je MacBook gewoon eventjes goed vastnemen dat al die statische elektriciteit eruit is...) Mvg,

Als die second skin zo'n bijwerking geeft op je Macbook, zou ik hem meteen in de vuilbak pleuren.

Ik heb er echt nooit last van. Ik heb een AppleSac ipv Tucano. Misschien is het het metaal van de rits? Die van mij gaat dicht met klitteband.

Ik heb hier geen last van: ook niet bij mijn vorige iBook met Tucano. Krijg je overdag wel vaker schokjes? Dus ook bij het uitrekken van een jas? Dan zou het meer aan jou liggen (kleding) dan aan de macbook en Tucano.

Plak alvast deze sticker op je MacBook: [img:3bc2d3be5b]http://www.geoprobe.com/images/i_service/safety/electrocution.gif[/img:3bc2d3be5b]

het komt eigenlijk door jouw. als jij loopt bouw je statische elektriciteit op. omdat je macbook door de Second Skin geïsoleerd is komt daar geen statische elektriciteit op. als je dan de macbook vast pakt zal die stroom naar de macbook over vonken. em krijg jij een schok.

[quote:fe24640682="Yaris"]Plak alvast deze sticker op je MacBook: [img:fe24640682]http://www.geoprobe.com/images/i_service/safety/electrocution.gif[/img:fe24640682][/quote:fe24640682] Bij het werken met computerhardware moet men oppassen met statische elektriciteit: Als iemand statisch geladen is en hardware aanraakt kan de hardware beschadigd raken. Dit kan worden voorkomen door de statische elektriciteit kwijt te raken door een geaard voorwerp zoals bijvoorbeeld een verwarming aan te raken. Het gaat om het 'potentiaalverschil' Hiermee wordt bedoeld het verschil in statische lading tussen de handen en bijvoorbeeld het computergeheugen dat geplaatst wordt. Dat moet nagenoeg nul zijn, cq vereffend zijn. Het heeft dus niets met 'aarden' van het gewone elektriciteitnet te maken. Deze begrippen worden geregeld door elkaar gehaald.

Bron