Stroomstekker

Ik heb vanmorgen m'n nieuwe iBook binnengekregen! Yeehaa! Edoch...

Ik heb 'm besteld met internationaal toetsenbord (omdat ik daarop blind typ). Dat was wat lastig bestellen, ze zijn bij de Apple Store niet bijzonder slim. Maar goed, vanmorgen kwam hij dus binnen, met internationaal toetsenbord. Probleem: er zit nu ook een internationale (Engelse) stekker bij! Dit is echt een kwelling, ik heb nu 'n prachtig glimmende iBook staan en ik kan 'm niet gebruiken!

De Apple Store (net gebeld) stuurt me alsnog een Nederlandse stekker, maar dat duurt op z’n minst een of twee dagen. Vandaar mijn vraag: is er heel misschien iemand in Utrecht die een van z’n twee Nederlandse stekkers voor een of twee daagjes aan mij wil uitlenen? Je krijgt er een pak chocola voor terug :slight_smile:

kun je vd adapter niet de engelse plug eraftrekken en dan zelf een snoer van bv een scheerapparaat erin doen?

Precies, dat doe ik ook.

Heb m’n iBook van eBay gekocht van iemand in South Carolina, zat een Amerikaanse poweradapter bij. Je kunt het hoekje van je adapter afhalen en daar een scheerapparaatsnoer insteken.

Mijn scheerapparaat heeft net een ander stekkertje, de afstand tussen pinnetjes is 1-2 mm kleiner, en er zitten geen inkepingen in. Maar bedankt voor de tip.

wat een kewelling zeg!! sterkte!

Gelukkig zit standaard de batterij vol, ik heb 'm nu aan staan, met nog twee uur te gaan...

Kijk ook eens op je ghettoblaster, misschien (een deel van) je stereo, je printer.... Wat een ellende.

Aqua1, hartstikke bedankt! Ik had overal al gekeken (koffiezetapparaat, scheerapparaat, dictafoon, la met kabeltjes, ...), maar nog niet op m'n stereotoren. Dat pak chocola zal ik dus alleen moeten leegeten :D

Gewoon even een reisstekker kopen bij de ANWB winkel, Blokker, Dixons etc. (weet ik waar je die dingen allemaal kan krijgen), en klaar is kees. Wel eentje nemen die frequentie niet aanpast, aangezien de adapter van de iBook dat zelf al doet! En heb je niet toevallig een iPod? Dan kan je de stekker van die adapter gebruiken. Succes, en veel plezier met je iBook!

Ik red het nu dus al met de stekker van m'n stereotorentje. Wel een beetje stil nu. Maar goed, dat hou ik wel twee dagen uit, tot de nieuwe stekkers van Apple arriveren. Ik was net al even naar de Gamma gefietst voor een reisstekker, maar reisstekkers gaan er juist van uit dat je een Nederlandse stekker hebt, en een buitenlands stopcontact. En hier is het dus juist andersom. Toch bedankt voor 't meedenken.

Maar, afgezien van alle stekker perikelen, hoe bevalt de nieuwe iBook?

De nieuwe iBook bevalt uitstekend. Ik moet nog even wennen aan OSX, maar dat zal je niet heel veel verbazen als ik zeg dat ik nog nooit een Mac had aangeraakt. Ik heb al even software geupdate (hoe typ ik hier een u-umlaut? nog nooit gedaan op Mac...), en een CD'tje geript in iTunes. Het instellen van het netwerk bleek ook makkelijk, hoewel niet geheel triviaal. Maar ik ben er dus erg blij mee :)

een beetje stil??? gewoon een paar ceedeetjes rippen in itunes of naar steaming radio luisteren. het hoeft nooooit meer stil te zijn! :P veel plezier met je boekkie!!

(enne, voor het eerst op een mac en toch al 42 berichten hier gepost?..)

[quote:13d5785d29="Tammo80"]hoe typ ik hier een u-umlaut?[/quote:13d5785d29]

Alt + u, en daarna de letter waarop de umlaut moet komen, dus wederom de letter u beroeren.
Alt + `, Alt + i, en Alt + e hebbe hetzelfde edoch een net iets ander effect.

Ja in het begin is het even wennen aan OSX, maar dat gaat heel snel. En verder kun je hier op het forum veel informatie vinden. En een ü lukt dus wel. In ieder geval veel plezier met je iBook. Het is zeker aan te raden een aantal toetsenbord combinaties te leren, dat werkt best lekker als je dat eenmaal gewend bent.

[quote:230b76712b="stinky"](enne, voor het eerst op een mac en toch al 42 berichten hier gepost?..)[/quote:230b76712b] Tsja, ik moest toch iets doen toen ik zat te wachten hè... 'k Vind het wel geinig dat het forum mij blijkbaar al een "Trouwe Gebruiker" vindt :D

Ik hou me trouwens eerst even in met allemaal vragen, ik probeer er eerst zelf even achter te komen. Als ik bij elk probleempje dat ik heb ga posten had ik binnen een uur nog 42 postjes :wink:

[quote:7cbe756ed2]Ik was net al even naar de Gamma gefietst voor een reisstekker, maar reisstekkers gaan er juist van uit dat je een Nederlandse stekker hebt, en een buitenlands stopcontact. En hier is het dus juist andersom.[/quote:7cbe756ed2]

Juist…Ja, ik heb de mijne destijds ook in de VS aangeschaft, geloof ik. Het beperkte assortiment van Nederlandse winkels helpt in dit geval ook niet mee. Maar goed, het probleem is al opgelost hoor ik. Ik ben vorig jaar om deze tijd geswitcht, en het bevalt me prima! Succes met alles, en aangezien je nu een Mac hebt, vooral veel computer plezier!