Stroomuitval tijdens installatie Snow Leopard

Hoi allemaal,

Gisteren wilde ik mijn iMac helemaal opschonen. Ik heb met de SL install dvd de harde schijf gewist, twee partities aangemaakt en het installatieproces gestart. Op dat moment viel de stroom uit in de straat en dus ook mijn iMac. Als ik nu de install-dvd opstart dan krijg ik de melding dat:
"Mac OS X kan niet op deze computer worden geinstalleerd)
Om deze schijf te kunnen gebruiken, moet Mac OS X 10.5 of hoger al op uw computer zijn geinstalleerd.

Als u het systeem wilt terugzetten vanaf een Time Machine-reservekopie, klinkt up ‘Zet terug vanaf reservekopie’. "

Opties zijn: zet terug van reservekopie of herstart. Ik heb geen reservekopie en bij herstarten gaat het installatieproces weer opnieuw beginnen met weer deze melding. Of ik krijg het knipperende foldertje met vraagteken.

Iemand een idee wat ik hier kan doen om verder te gaan met de installatie van SL?

Zelf heb ik geprobeerd de originele install disc te gebruiken, de SL install dvd en via firewire de harde schijf te benaderen, maar dat is geen succes.

Ik vrees, zoals de boodschap zegt, dat je eerst Leopard er terug zult moeten opzetten om verder te kunnen. De install procedure ziet immers OS X 10.5 niet aktief op je iMac en wil dus niet verder gaan.

Brute pech met die stroomonderbreking (over Murphy gesproken)!

Opstarten met de Installatie DVD en dan in het menu van de disc kiezen voor Schijfhulpprogramma en eerst je harde schijf weer formatteren? Daarna weer lekker opnieuw installeren.

Maar er is toch geen besturingssysteem nodig om vanaf Snow Leopard dvd te installeren? Het is geen update DVD.

Ja Murphy’s law heeft me flink te pakken. Ik moest eerst deze oude laptop opnieuw installeren (XP) voordat ik online kon om mijn vraag te stellen. :frowning:

Heb je toevallig een tweede Mac? Dan zou je via de Target Disk mode de schijf kunnen formatteren.

Thanks voor de help you guys. Heb nu 10.4 install dvd werkend gekregen. Dus eerst die maar installeren en dan SL opnieuw eroverheen als verse install. Jammer dat het zo omslachtig moet :(

Oh, voor degene die dit zelf ooit mee gaan maken. Gebruik de originele meegeleverde cd’s of dvd’s en hou C ingedrukt bij het opstarten terwijl de media in de drive zit. Volg dan de instructies op het scherm, maar ga eerst naar schijfhulpprogramma om de harde schijf te wissen. Zonder wissen kun je niks installeren…

[quote:a2b46025cd="Moh"]Maar er is toch geen besturingssysteem nodig om vanaf Snow Leopard dvd te installeren? Het is geen update DVD.[/quote:a2b46025cd]

Lees nog even wat sypie heeft geschreven.

Je kunt Snow Leopard op een lege schijf installeren. Een schijf maak je leeg door h’m te formatteren/wissen.

Sterker nog: van 10.4 naar 10.5 naar 10.6 wordt Snow Leopard echt niet sneller van. (je moet dan ook nog eens de retail van 10.5 hebben liggen...) Om de echte snelheidswinst van Snow Leopard te voelen moet je die schoon installeren op de manier die ik eerder aangaf.