Studio 8 is coming ...!

Vandaag kondigde Macromedia Studio 8 aan: http://www.macromedia.com/software/studio/

September is ie er … :lol:

Helaas nog niks te zien van de overname door Adobe... Ik zou graag flash in de Creative Suite willen zien :)

Wel fraai trouwens dat je kunt upgraden vanaf iedere voorgaande versie van een Macromedia product. Tot nu toe kreeg je als Studiobezitter toch wel een voordeel t.o.v. andere upgraders. Nu ja ik zal niet zeuren, maar als trouwe klant die ieder jaar braaf heeft geupgrade, voelt het wel een beetje zuur. Is misschien wel de invloed van Adobe die ook de mogelijkheid bied om vanaf Photoshop naar complete CS suite te upgraden.

Verder ben ik heel blij dat er gewoon een vervolg op de studio is gekomen. Ik ga zeker upgraden!

Dus dat hele 'MX 2004' gedoe hebben ze alweer losgelaten... hmmm... rare jongens, die marketinglui.

Maar goed, benieuwd of Dreamweaver en Fireworks iets meer gebruik maken van de Mac OS X mogelijkheden en of de bugs uit ‘Studio 7’ nu eindelijk eens zijn aangepakt.

De bugs met de mac OS X zijn zeker opgelost. Hij draait nu veeeeeeeeel beter :) De previews zijn bewust allemaal op mac's gedraaid, om aan te tonen hoeveel verbetering er nu is.

Goed om te horen. De huidige versies zijn op een aantal punten echt een aanfluiting - Macromedia moet zich echt schamen. Door de Fireworks bugs is al regelmatig werk verloren gegaan. Ook hopp ik dat het programma eindelijk om kan gaan met OpenType fonts...

Eerst maar eens met de demo’s spelen… want ik overweeg nog steeds een overstap naar Adobe.

Al enig idee wanneer dit product op de markt gaat komen? Ik zag dat de europrijs enorm hoger is dan de dollarprijs (150 euro meer voor een upgrade, ex. btw).

534,31 Euro incl taxen. pre-ordering, early bird ;) en in de loop van de maand september is ie er

Ah... mooi. Enig idee of je als early bird eerst nog een demo kan proberen of wordt de upgrade duurder zodra het pakket en de demo's zijn uitgebracht?

Het blijkt overigens 537,-- te worden. Om de een of andere reden brengt Macromedia 19,6% btw in rekening, zie: http://www.macromedia.com/nl/buy/esd/instructions.html

ah ja, 't hangt van land tot land af :)

meestal lopen de early bird conditions nog ff door, maar niks is zeker, hé.
Ze doen dan een lanceringsaanbieding, een voordelige upgrade-actie, een scholenactie, …

en de trials komen pas samen met de release.

Eindelijk horen we weer iets van Macromedia/Adobe ...

[quote:416c9e882a="diotav"]Eindelijk horen we weer iets van Macromedia/Adobe ...[/quote:416c9e882a]

hoezo? Als je een beetje de gossips, previews, beta’s … gevolgd hebt, dan kan je toch wel stellen dat ze daar nie stil gezeten hebben.
De playerbeta is nu al in zijn 8,0,5,0 build public (derde public beta)

Flash Platform is ook nog zoiets …

goed nieuws.. ben grote fan van macromedia!

Flash lijkt er echt enorm op vooruit tegaan in gebruiksgemak en ontwerp mogelijkheden :D Kan niet wachten..

ik had een aantal maanden geleden ergens geleden dat de nieuwe flash player voor mac een stuk sneller zou lopen. Weet iemand hier al iets meer van?

ja flash was erg vervelend.. ik ben nog niet zo'n held met action script en wat dat betreft was de oude versie nog prettiger dan die van nu!

ben benieuwd!

[quote:f708a095be="erikaatjuh"]ja flash was erg vervelend.. ik ben nog niet zo'n held met action script en wat dat betreft was de oude versie nog prettiger dan die van nu!

ben benieuwd![/quote:f708a095be]

Helemaal met je eens. Ben trouwens ook een macromedia fan, maar wanneer zal het voor Apple mogelijk zijn? Hopen dat me school het ook gaat aanschaffen, kan ik gelijk uitgaan zoeken wat voor nieuws er wordt aangeboden :slight_smile:

je kan macromedia studio voor heel goedkoop krijgen ik kreeg m zelfs gratis via mn opleiding. Ik heb overigens net de beta van player 8 geïnstalleerd. best wel indrukwekkende demo met video: www.macromedia.com/software/studio/experience/ maakt gebruik van de verbeterde alpha channel.

Dit is al de derde beta van de player, btw ;)

en voor apple loopt ie al veeel beter. Gelukkig.
MM heeft zich van meet af aan gesteld dat ie moest verbeteren voor de apple. (cfr de vele previews vanop apple’s)

[quote:9bfd332f81="Sunneh"][quote:9bfd332f81="erikaatjuh"]ja flash was erg vervelend.. ik ben nog niet zo'n held met action script en wat dat betreft was de oude versie nog prettiger dan die van nu!

ben benieuwd![/quote:9bfd332f81]

Helemaal met je eens. Ben trouwens ook een macromedia fan, maar wanneer zal het voor Apple mogelijk zijn? Hopen dat me school het ook gaat aanschaffen, kan ik gelijk uitgaan zoeken wat voor nieuws er wordt aangeboden :)[/quote:9bfd332f81]

Je kan ook gewoon meteen de 30 dagen trial downloaden ? :slight_smile:

[quote:711a854c5e="EL Mystica"]hoezo? Als je een beetje de gossips, previews, beta's ... gevolgd hebt, dan kan je toch wel stellen dat ze daar nie stil gezeten hebben. De playerbeta is nu al in zijn 8,0,5,0 build public (derde public beta)

Flash Platform is ook nog zoiets …[/quote:711a854c5e]

We zitten in augustus? Het is binnen no-time 2006 terwijl we nu nog met Studio MX 2004 werken!

Er zit een nieuwe fontrendering in waarbij (volgens Macromedia) kleinere fonts haarscherp weergegeven worden. Ook zijn er o.a. 'blend modes' toegevoegd (laagmodus in Photoshop) en kan je met 1 druk op de knop effecten als drop-shadow en bevel toevoegen.

En gelukkig is er weer een basis actionscriptfunctie. Dat is de reden waarom ik MX 2004 nieteens geprobeerd heb.