Stuk Antiek!

Ola!

Mensen,

ik ben in catacomben van ons bedrijf een stuk antiek tegengekomen. Het geheel lijkt verdacht veel op een PC kast maar heeft wel-degelijk gewerkt al Mac. Heb geprobeert MAC OS 9.2 te laten draaien maar dat verdomd ie gewoon.

Ben opzoek naar een image voor OS 9.0.1 of lager. Wie kan me helpen? op die manier kan ik 'm 1 keer opstarten en aan het netwerk hangen vanwaar ik verder kan…

heb geen image voor je, wel 2 diskettes met opstart voor sys 6 punt nogwat geloof ik, die bij de Plus horen die ik nog vond op zolder... dus als iemand interesse heeft in de diskettes, met de plus natuurlijk gratis erbij, zelf ophalen omgeving Maastricht...

Wat staat er op de doos ? En als 'ie ech antiek is zou ik ook niet proberen om er 9.x (dat gaat al niet met een 603/75) op te zetten, maar beginnen met 8.0 of zo. Daarmee kun je ook gewoon tcp/ip doen en dus netwerken.

Op de doos staat een paars logo met "storm" hahaha. Toetsenbord en monitor zijn origineel apple. OS 8.6 ofzo? Goed idee. Waar zou ik dat van het net kunnen plukken?

Ik heb inmiddels OS 8 / OS 8.5 / OS 8.6 upgrade / OS 9.2

Ik heb ze allemaal stuk voor stuk geprobeerd in de CDrom te leggen, en met C op te starten. Geen van alle gaat goed. De harde schijf MOET leeg (staat nu een deel van OS 9.2 op waar die continue op stuk loopt.)

Dus (eindelijk) gegevens bewaren is geen issue. Dit Doosje moet weer draaien ongeacht het OS. Heeft iemand suggesties?

Hi,

zeg, en als je er nou Norton in legt? Dan kun je toch van C losgaan?
(PR al gezept → misschien helpt dat)
ook al geprobeerd met je extenties UIT op te starten? dat is daarom crashed ofzo?
en anders, zat ik zo te denken kun je m niet als een slave ergens tussen hangen?

Ander vraagje: hoe weet je dat ie mac geleefd heeft?
(en is de kast gewoon nog te starten?.. )

Afijn en nou maar hopen dat hier wat aan hebt.

BIEG

He Bieg!

Norton heb ik niet bij de hand. Heb inmiddels een set van 2 disks gevonden (3,5") Disk 2 is bootable. Daarmee krijg ik een vereenvoudigde versie van OS 8 aan de praat. Vervolgens in de CD rom een versie van 8.5 gelegd… en die probeer ik nu te installeren. Hij doet er al gruwlelijk lang over om het eerste schermpje van dat programma te voorschijn te toveren. Ik denk dat dit niet gaat werken… (harde schijf heb ik al kunnen initialiseren. 1,8GB) Kan het zo zijn dat je 8.5 niet over 8.0 kunt installeren? heb ik 8.1 eerst nodig?

Update:

Het bekende bommetjes-scherm, met zwarte rand:

[code:1:0744a40673]Sorry, a system error occured "Mac OS Install" error type 10[/code:1:0744a40673]
Misschien eerst maar 8.0 naar de vaste schijf zetten… Kijken of ik dat uberhaubt voor elkaar krijg.

Heb trouwens nog steeds geen idee wat voor een kast dit is… 8)

is het beestje niet te oud voor, Mac OS 8.5, ik weet dat de 68040 wel 8.1 aankunnen, maar geen 8.5

Hi "hunt 4 the red ..."

Zeg Ivan, wat ik eigenlijk niet begrijp is waarom maak je er geen slave van? (of is het gewoon do 16u en ben ik aan mn EARTH/melkweg toe?)

BIEG

hi

Storm was een produkt van Umax, die een tijd klonen mocht
bouwen van Apple. ( is gestopt in '98 )

De minimum processor was toch een 604e/150mhz of 603e/166mhz PPC,
dus daar moet je OS9 op kunnen draaien.

Dat doe ik ook op een Performa 6300 ( 603e/100mhzPPC )
(ik heb een OS voor je als je wil)

check deze link

als het deze is, is het een G3 250mhz :slight_smile:

[img:adbf20e239]http://www.everymac.com/images/cpu_pictures/storm_tower_g3.gif[/img:adbf20e239]

greetz!

Je moet wel genoeg geheugen hebben voor Mac OS 8.5 of hoger (32mb)