Stukje van liedjes in nieuw liedje plaatsen

Ik ben op zoek naar een programma(liefs freeware), waarmee ik niet al te moeilijk, stukje van liedjes kan knippen en dat dan in een nieuw liedje plaatsen.

Alvast bedankt Johan

Er zijn tal van mogelijkheden. [b:a0e5028021]Je moet eerst wat meer informatie geven[/b:a0e5028021], gaat het om een mp3 bestand, een stuk van een CD? Iets aangeschaft van itunes?

Of midi?

In ieder geval kan het met Garageband, en probeer anders Audacity - makkelijk copy-paste programmaatje.

Als jij wat meer info geeft vertel ik je zo hoe je 't in een hanomdraai kunt doen.

garageband kan je volgens mij hier voor gebruiken!

tuurlijk: garageband kan het en ook QT pro kan het.

[img:779bad6861]http://audacity.sourceforge.net/images/audacity.jpg[/img:779bad6861]

http://audacity.sourceforge.net/ is gratis…

Of met iMovie, exporteren als AIFF en via iTunes terug omvormen naar mp3.

[quote:bfd55398b2="Lexilyn"]Of met iMovie, exporteren als AIFF en via iTunes terug omvormen naar mp3.[/quote:bfd55398b2]

dit is een mooie oplossing, evenals audacity, maar met QT Pro gaat het het het simpelst: knippen en plakken. Dus als je pro hebt heb je de oplossing al!

[quote:ff60bc9fbb="Phebian"]Er zijn tal van mogelijkheden. [b:ff60bc9fbb]Je moet eerst wat meer informatie geven[/b:ff60bc9fbb], gaat het om een mp3 bestand, een stuk van een CD? Iets aangeschaft van itunes?

Of midi?

In ieder geval kan het met Garageband, en probeer anders Audacity - makkelijk copy-paste programmaatje.

Als jij wat meer info geeft vertel ik je zo hoe je 't in een hanomdraai kunt doen.[/quote:ff60bc9fbb]

Het gaat om verscheidenen mp3 bestanden, die ik samen wil voegen.

In garageband: maak 3 lege sporen (voor 3 nummers bijv.) ; sleep ieder mp3 betand naar een apart spoor. Per spoor maak je een selectie van wat je wil copieren, en copy die naar een nieuw, 4e spoor. Even knutselen daarmee. Je zet een spoor op solo door op het koptelefoontje te klikken.

In quicktime pro kan het ook prima, maar op het gehoor.

Of wil je gewoon nummers samenvoegen en splitsen? Zoek dan op www.versiontracker.com naar:
MP3 trimmer
iTunes scripts (er is bijv. een script dat van 2 mp3’s er 1 maakt in itunes)
Ask the DJ ( leuk programmaatje dat automatisch een mix maakt van je mp3’s)

Anders: zoals hierboven,
Audacity even downloaden.

succes.

Audio hijack pro werkt simpel en perfect

he, heeft iemand trouwens een idee waar ik een lame encoder voor audicity kan vinden? ik heb niks nuttigs kunne vinden, is wel prettiger om direct mp3 te encoden ipv een omweg via iTunes.