Stylen van file input field met CSS in Safari

Wanneer je bij Safari een input field "file" aanmaakt voor het uploaden van een bestand, staat er de filenaam naast wanneer je een bestand selecteerd. Indien je geen bestand hebt geselecteerd, staat er uiteraard "geen bestand geselecteerd". Deze tekst staat in het zwart.

Nu heb ik getracht met color de kleur aan te passen in CSS. Zonder succes. Dit is relevant voor wanneer je pagina nu puur zwart (#000) als achtergrondkleur heeft. De tekst naast de “Kies bestand” button is dan niet zichtbaar. Bestaat hier een oplossing voor?

Alle GUI elementen die je in HTML aan kunt roepen (input, select, textarea, etc) zijn niet te stylen in Safari. Apple heeft zelf aangegeven dat ze niet willen dat een website hun GUI elementen zelf kan gaan stylen.

Helaas zul je het dus moeten doen met het standaard uiterlijk.

Wat je wel zou kunnen doen is het <input type=“file”> element in een <span>, <div>, whatever zetten, met daarmee een background-color meegegeven, of iets in die richting.

[quote:0e3a76f8c7="ReaLX"]Alle GUI elementen die je in HTML aan kunt roepen (input, select, textarea, etc) zijn niet te stylen in Safari. Apple heeft zelf aangegeven dat ze niet willen dat een website hun GUI elementen zelf kan gaan stylen.

Helaas zul je het dus moeten doen met het standaard uiterlijk.

Wat je wel zou kunnen doen is het <input type=“file”> element in een <span>, <div>, whatever zetten, met daarmee een background-color meegegeven, of iets in die richting.[/quote:0e3a76f8c7]

Dat de Webkit van Safari dit niet toelaat is algemeen bekend, en daar ben ik ook niet rouwig om. De Aqua GUI is iets wat je niet snel beu wordt, en ziet er erg mooi uit.

Maar je kan tot op een bepaald niveau opmaak definiëeren. Zo kan je bijvoorbeeld voor text input fields lettertype, lettergrootte, padding, kleur en achtergrondkleur aanpassen. De border kan je niet aanpassen, daar zit het standaard 3D effect met schaduw op.

Daarom stel ik me vraag waarom dit niet gaat bij een “file” input field.

Ik zie dat de laatste nightly's van de webkit het stylen van elementen wél ondersteunen. Beetje jammer. :(. ß

[quote:0f43b9b605="Nietzman"]Ik zie dat de laatste nightly's van de webkit het stylen van elementen wél ondersteunen. Beetje jammer. :(. ß[/quote:0f43b9b605]

Waar zie je dit?

In [quote:159672568e="Nietzman"] de laatste nightly's van de webkit [/quote:159672568e]

http://nightly.webkit.org/

Zit ook een fakking geile nieuwe Web Inspector in.

[quote:87dd0281f4="Nietzman"]In [quote:87dd0281f4="Nietzman"] de laatste nightly's van de webkit [/quote:87dd0281f4]

http://nightly.webkit.org/

Zit ook een fakking geile nieuwe Web Inspector in.[/quote:87dd0281f4]

Ziet er inderdaad erg mooi uit. Dit is toch een variant op de DOM-inspector van Firefox, niet?