De styleswitcher op deze testsite <[url]http://www.wuy-ling.nl/contribute/[/url]> doet het wel in FF (mac/win) en IE (mac/win) maar niet in Safari! Lijkt op een cookiebug ... maar is dat ook zo! ... wie kent dit euvel?
Als je bedoelt dat de achtergrond kleur kan veranderen? bij mij werkt dat gewoon in Safari.
De switcher moet zo werken dat als je naar de volgende pagina gaat dat ie dan op zeg 'gray' blijft staan ... of als je een volgende keer weer op de site komt dat dan je laatste voorkeur weer als startpunt genomen wordt!
http://www.alistapart.com/articles/alternate/
Probeer deze switcher eens
@tennapel Doet 't ook niet!
@Joop Vos: Deze doet het dus wel . . . Overweeg eens voorzichtig er niet een foutje in [b:67e73da908]JOUW[/b:67e73da908] code zit . . .
Hij werkt in ieder geval perfect in Safari 2. Hoe het in Safari 1 zit weet ik niet.
ik weet wat er mis is de cookie schrijft aleen als je het window sluit in safari dus je zet op gray bijvoorbeeld en je sluit je pagina je opent de pagina opnieuw en voila daar heb je het in het grijs ik heb hetzelfde script gebruikt maar een beetje zelf aangepast
edit: heb dit aleen in safari1, firefox en IE 5.2 MAC getest.
@Leo
Ja, fantastisch … die doet het! Zoals ik al eerder zei; ik en javascript gaan alleen met ‘knippen en plakken’ door het leven … ik weet dus absoluut niet wat er in jouw styleswitcher gebeurt waardoor ie het wel doet… !? Als je zin hebt, dan mag je het uitleggen. Zo niet, ook goed … in ieder geval bedankt … ook alle andere commentatoren … voor jullie hulp!
Ik ben normaal ook iemand die bij javascript knipt en plakt ik versta aleen de basis van javascript en ik heb gewoon verschillende dingen geprobeerd en deze ene werkte waarom weet ik niet precies, ik heb er wel een gedachte van, maar ik kan niet precies uitleggen waarom het juist zo werkt mss een meer gevorderd javascripter :D
Leo
Van een gevorderde javascripter:
[quote:e2ad208476]De onunload “bug” van safari blijkt bekend te zijn…
lijkt samen te hangen met de popup blocker die
voorkomt dat er nieuwe windows geopend worden als je
een pagina verlaat. Hij lijkt alles te blokkeren dat
iets met een extern file doet, dus niet alleen
window.open maar ook setcookie[/quote:e2ad208476]
Ik heb deze tut ooit geschreven over layouts veranderen met css + koekjes.. Ik meende dat deze het ook op safari deed. Hij onthoud je instellingen zodat je de volgende keer als je de pagina bekijk de kleuren hetzelfde blijven zoals de vorge sessie.
Script
Laat even een reactie achter
Voorbeeld te vinden:Hier