Suggesties voor domeinnaam "boycott" site/forum...

Ik ben bezig samen met iemand een "boycott" site/forum op te zetten. Het is de bedoeling hier gegevens en voorbeelden te verzamelen en discussies op gang te zetten over bedrijven, instellingen en organisaties die iets doen of gedaan hebben wat absoluut niet door de beugel kan, maar wat door "het publiek" al snel weer is of wordt vergeten. Denk bijvoorbeeld aan de KLM die levende eekhoorns door een versnipperaar jast of bedrijven als Shell die zomaar een olie-platform willen laten zinken omdat dat de goedkoopste oplossing is.

We zitten echter nog te dubben over een goede domeinnaam. Omdat het een domain wordt dat in werkelijkheid een folder gaat worden op een al bestaand domein kan het alleen een .com, .net of .org domein worden en “boycott” is wat dat betreft al bezet.

Dus kom op met die suggesties, wie weet er een leuke/goede/pakkende naam??

www.no-more.nl

www.never-again.nl

:smiley:

Goed initiatief! Wat mij betreft www.burgerlijkeafstraffing.com.

strafbank.net

waardenennormen.net

datdoejeniet.net

[quote:1c30296661="iRuben"]Denk bijvoorbeeld aan de KLM die levende eekhoorns door een versnipperaar jast of bedrijven als Shell die zomaar een olie-platform willen laten zinken omdat dat de goedkoopste oplossing is.[/quote:1c30296661] Niet de meest gelukkige voorbeelden lijkt me, ... zeker het laatste niet, uiteindelijk heeft Greenpeace moeten toegeven dat ze wat voorbarig waren met hun protest en dat het maar de vraag was of slopen "schoner" was. Wat dat betreft moet je erg voorzichtig zijn met zo'n site maar als je grondig te werk gaat en bedrijven gelegenheid tot verdediging geeft .en jezelf juridisch goed indekt zou het kunnen.

[quote:1c30296661]We zitten echter nog te dubben over een goede domeinnaam. Omdat het een domain wordt dat in werkelijkheid een folder gaat worden op een al bestaand domein kan het alleen een .com, .net of .org domein worden en “boycott” is wat dat betreft al bezet.[/quote:1c30296661]

[b:1c30296661]blokkade.com[/b:1c30296661] lijkt nog vrij, [b:1c30296661]wegversperring.net[/b:1c30296661] ook en zo zijn er nog wel een paar (Nederlands is zo’n gekke taal nog niet).

[quote:908b7e10f2="unSOUND"]www.no-more.nl

:D[/quote:908b7e10f2]

Mmm, deze site lijkt me wel eerlijk… en heerlijk… :slight_smile:

http://www.schijnheiliggeneuzel.com ?

Want laten we eerlijk zijn…

• We kunnen niet naar Frankrijk op vakantie ivm de atoom proeven
  • We kunnen niet tanken bij shell ivm de brand spar
  • We moeten uberhaupt niet tanken ivm het milieu
  • We mogen niets kopen van Europese boeren omdat die miljarden subsidie krijgen terwijl de boeren in de derde wereld goedkoper produceren maar hun producten niet in europa kunnen verkopen
  • We mogen niet naar de IKEA omdat die gebruik maakt van kinderarbeid
  • Daarom mogen we ook geen producten kopen uit China
  • Zowieso niet uit China want die hebben slechte mensenrechten
  • maar Nederland wil wel handelen met China want straks missen we de boot
  • hoe zat het ook alweer met Tibet?
  • Turkije is ook een achterlijk land wat mensenrechten betreft, niet meer op vakantie gaan!
  • Omdat Amerika de wereld probeert te domineren boycotten we die ook
  • Shit Apple komt ook uit Amerika… Uitzonderingspositie dan maar
  • Mac Donnalds omdat die in derde wereld landen koeien laat grazen voor onze hamburgers
  • we mogen niet meer roken omdat tropische bossen worden gekapt voor de plantage van tabak
  • we willen niet meer in Nederland wonen ivm het asielbeleid
  • We zijn niet tollerant, maar gewoon onverschillig

Misschien kan je daar iets mee… pffff

Michael Moore zou het "Corporate Crime" noemen.

http://www.naaistreek.nl/ :wink:

Ik vind de volgende die al genoemd zijn wel leuk: strafbank.net, blokkade.com en wegversperring.net

Neem anders boykot.nl of boykott.nl :smiley:

www.ook-u-wordt-genaaid-door-een-bedrijf-alleen-u-weet-het-niet.nl

Je bedoelt zoiets:

http://www.sucks.nl/

[quote:6c13b15a61="Deskman"]Je bedoelt zoiets:

http://www.sucks.nl/[/quote:6c13b15a61]

Hey, dit is wel een heel bruikbaar iets wat me niets gaat kosten! :stuck_out_tongue: (Ja, ik ben Hollander). Maar de rest ook heel erg bedankt voor de bruikbare suggesties tot dusver. Aangezien ik dit niet alleen op ga zetten moet ik natuurlijk nog even overleggen met “de rest”.