Suitcase en ATM

Op chipmunk.nl staat dit tussen de aanbiedingen:

A-8284 Extensis: Suitcase 10 crossgrade
Een complete versie van Suitcase. Formeel moet u ATM in uw bezit hebben om deze to mogen kopen.

Kan iemand mij de relatie tussen de twee programma´s uitleggen? Ik dacht dat het twee concurrerende programma's waren en snap zo de uitleg van Chipmunk niet over de ATM.

Bedankt!

Met betrekking tot de crossgrade:

Adobe is in OSX gestopt met de ondersteuning van ATM en er zal dus geen OSX versie van ATM komen.

Deze plaats is overgenomen door onder andere Extensis Suitcase 10 en … weet ik even niet meer. Volgens mij raad Adobe zelfs Extensis aan. Kortom, Adobe heeft het gewoon allemaal overgedragen aan een conculega. ATM light wordt wel als vereiste gegeven voor ondersteuning van lettertypes in Classic mode. (Let wel, ATM LIGHT, niet DELUXE).

Dat is de reden dat het aangegeven wordt als een cross-grade :smiley:

Kwa lettertype weergaven in de Classic mode gaat het meer om je ATM regelpaneel dan welk fontprogramma je gebruikt. De andere dan Extensis is Font Reserve (prima programma trouwens dat veeeeeel uitgebreider is dan Suitcase, als je vragen heb stuur maar een mail). Ook Font Reserve heeft een X versie (volgens mij 2.6). Een goede optie is Suitcase 10 die werkt in alletwee de systemen goed.

Hartstikke fijn toch, zo’n crossgrade. dat scheelt allicht weer een paar eurotientjes. Ik heb onlangs deze crossgrade aangeschaft en ben er heel tevreden mee. Behalve dan dat je onder OS X geen Type Reunion meer hebt. Maar om nou je hele zsysteem vol te gooien met al die fonts als je opstart is een minder geslaagd idee, dan maar liever zonder ATR. Overigens weten de Adobe-pakketten dat ook wel weer redelijk te compenseren.