Suitcase en fonts

Ik heb sinds Zaterdag suitcase geïnstalleerd en wil straks na aanschaf van mijn nieuwe mac mijn font beheer drastisch verbeteren. Nu dacht ik om stap voor stap installaties te doen fonts(tijdelijk) te labelen met X Label om te zien welke programma's waar hun fonts in plaatsen.Ik gebruik Office X ,photoshop 7 ,Illustrator 10,Indesign 2.0 Ik wil dus een zo min mogelijk fonts door het systeem laden en de rest door Suitcase laten regelen.

Maar… wat heeft het voor zin om auto activation plugins te gebruiken als je ze zelf in sets kan zetten?Of heb ik het mis?Is suitecase zo slim dat ie precies weet welke fonts van welk programma komt?

Aljo :lol:

Die auto plugin's zijn erg handig. Zelf maak ik geen sets meer aan maar een font map op mijn harde schijf die ik netjes op alfabetische volgorde indeel. Vandaar uit laad ik via suitcase met fonts toevoegen het juiste font in. uiteindelijk heb je een hele rits fonts die uiteraard door suitcase weer afgesloten worden als je ze niet meer gebruikt. Dit alles is in te stellen in de voorkeuren van Suitcase. En of als je met Quark werkt onder voorkeuren van Quark Suitcase XT preferences. Probeer in je fontmap geen systeem fonts te plaatsen.