Suitcase geinstalleerd, draait prima, alleen dingbats en bijzondere fonts activeren lukt niet:
[img:775f8b63b3]http://www.kleurenfabriek.nl/suitcase.jpg[/img:775f8b63b3]
Kent iemand deze foutmelding en hoe los ik 'm op?
Suitcase geinstalleerd, draait prima, alleen dingbats en bijzondere fonts activeren lukt niet:
[img:775f8b63b3]http://www.kleurenfabriek.nl/suitcase.jpg[/img:775f8b63b3]
Kent iemand deze foutmelding en hoe los ik 'm op?
Kun je niet in de voorkeuren aangeven dat Suitcase de systeemfonts mag overrulen?
Ward
Mijn fonts worden ondanks dat ze zijn geactiveerd helemaal niet geladen. En niemand die het weet...
Ik heb allemaal rariteiten met fonts op het ogenblik. Ik gebruikte een tijdlang FontAgent Pro omdat dat ook fonts onder classic activeren kon en de fonts aan ATM kon 'aanleveren'. Maar nu kreeg ik in de Adobe programma's steeds vaker dat fonts wel 'aan' stonden maar niet in bijvorbeeld Illustrator te vinden waren. Ook zijn de fonts en de divers gewichten elke keer weer van slag. Wel bold en Italic, maar geen medium.
Dus Suitcase X1 eens gedownload. Leek allemaal weer koek en ei (ik heb SC gebruikt vanaf dat het bij Extensis terecht kwam) en vertrouwd als vanouds. Maar sinds kort krijg ik sommige fonts niet aan de gang, leveren ze alle symbols maar geen nekele normale letter op en meer van dat soort onzin. Gek wordt ik er van, vooral omdat er geen touw aan vast te knopen is!
dr staat mij iets van bij dat Suitcase raar doet .. maar dat dit afhankelij is van je OS x
Maar ja verdre kan ik je dan ook weer niet helpen
Ik heb hetzelfde probleem gehad.
De oplossing was eerst ‘manage system fonts’ te kiezen in suitcase en hier vervolgens alle fonts die selecteerbaar waren ook selecteren.
Suitcase maakt dan sets aan met de naam ‘managed systemfonts’ etc. die heb ik weggegooid.
Suitcase afsluiten en weer opnieuw opstarten en dan zou het moeten werken.
Ik heb het nu trouwens over suitcase X1 onder Panther. Dit werkt prima als je een paar truukjes toepast:
Per keer niet meer dan 1 nieuwe fontset aanmaken, daarna suitcase afsluiten en opnieuw opstarten (suitcase, niet je systeem).
Fontsets alleen activeren doormiddel van je rechtermuisknop en contextueelmenu (of met ctrl toets ingedrukt via contextueel menu als je een 1knopsmuis hebt)
[quote:bcecf3da6b="Daan Muller"]Ik heb hetzelfde probleem gehad.
De oplossing was eerst ‘manage system fonts’ te kiezen in suitcase en hier vervolgens alle fonts die selecteerbaar waren ook selecteren.
Suitcase maakt dan sets aan met de naam ‘managed systemfonts’ etc. die heb ik weggegooid.
Suitcase afsluiten en weer opnieuw opstarten en dan zou het moeten werken.
Ik heb het nu trouwens over suitcase X1 onder Panther. Dit werkt prima als je een paar truukjes toepast:
Per keer niet meer dan 1 nieuwe fontset aanmaken, daarna suitcase afsluiten en opnieuw opstarten (suitcase, niet je systeem).
Fontsets alleen activeren doormiddel van je rechtermuisknop en contextueelmenu (of met ctrl toets ingedrukt via contextueel menu als je een 1knopsmuis hebt)[/quote:bcecf3da6b]
Dank,
Voorlopig schijnt het te werken. :?
Ik ben er achter waarom mijn enkele fonts niet werden geladen: ik had de printerfont geselecteerd en geactiveerd maar deze laad suitcase niet. Je moet net als onder classic de screenfont (het oude koffertje) selecteren en dan word het wel geladen. Klinkt logisch nu ik erachter ben maar suitcase had hier ook wel iets aan kunnen doen.
Ik heb dus ook het zelfde klote probleem, met die ....font, (lettertypecatalogus in 10.3) kan geen lettertijpes inladen , teminste de helft niet.......en word er echt knetter gek van, ik wilde laatst een bijna een appeltje laten tattoeren en ik geloof dat het een peertje word........snappie
Iemand een oplossing
Zie deze draad http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=140145#140145