suitcase probleem

ik krijg in suitcase X11 met geen mogelijkheid mijn veel gebruikte font GillSans actief Als ik Gill sans selecteer, komt er in de preview maar een paare van de fonts tevoorschijn. Even later crasht suitcase, en daarna zegt ie dat de Gill beschadigt is Lijkt mij niet, aangezien die net van een originele FontFolio zijn gehaalt

wat kan ik hier nu aan doen?
rechtstreeks in de bibliotheek->fonts map werkt ook niet

het vreemde is dat als ik dan doe unmark corrupt font->gill en dan activeer, krijg iik de melding dat het font conflicteert met fonts in the system folder, alleen staat er nergens anders een gill

En... Suitcase gewoon uitzetten en Lettertypencatalogus gebruiken?

Meeste fontproblemen heb ik zo opgelost.

't is namelijk Suitcase die problemen maakt, niet de fonts.

Meestal dan.

uhm, lettertypencatalogus? wat is dat?

ik heb overigens geen panther, maar 10.2.8

dat is het lettertype beheer van Apple wat standaard met Panther wordt meegeleverd.

suitcase is naar, maar ik wordt ook niet vrolijk van lettertypecatalogus dat is zo traag

In suitcase kan je (versie x11) bij Tools > Manage System Fonts een heleboel systeem fonts uitschakelen. Misschien dat je zo net de juiste te pakken hebt.

i c

ik heb dus geen panther…
en systeem fonts uitschakelen had ik al gedaan, maar daardoor werkten safari en imail niet meer

en een nieuwe gebruiker aanmaken... zonder suitcase... font in de Bibliotheek zetten?

weet je in ieder geval of het aan het font ligt.

Misschien het beste de preferences weggooien? Op de Extensis site staat verteld hoe je dat moet doen, vaak is het een beschadiging die dieper gaat, heb meerdere malen iets dergelijks gehad... Ik heb het idee dat OSX kritischer is aangaande fonts.

ik heb nou werkelijk niks gedaan, ineens kan ik gill weer activeren in suitcase...zonder problemen

erg wazig weer

[quote:ebd222cea9="sander815"]ik krijg in suitcase X11 met geen mogelijkheid mijn veel gebruikte font GillSans actief Als ik Gill sans selecteer, komt er in de preview maar een paare van de fonts tevoorschijn. Even later crasht suitcase, en daarna zegt ie dat de Gill beschadigt is Lijkt mij niet, aangezien die net van een originele FontFolio zijn gehaalt

wat kan ik hier nu aan doen?
rechtstreeks in de bibliotheek->fonts map werkt ook niet[/quote:ebd222cea9]

Volgens mij is de Gill sans gewoon een rampen letter! Net als de comic sans en de arial en de scala sans

ik houd probleem letter types in toom door ze om te zetten naar contouren.