Suitcase X1, het blijft tobben...

Na installatie van Netscape 7.1, naar aanleiding van een eerder draadje hier, moest ik na uitgelogd te hebben mijn registratienummer van Suitcase X1 opnieuw invoeren. Foute boel dus, alles verwijderd en Suitcase opnieuw geïnstalleerd, maar weer moest ik na uitgelogd te hebben dat vervloekte nummer invoeren... Wie weet hier meer over? Netscape heb ik er ook maar afgegooid :cry:

ik zou suitcase weer verwijderen - ook alle preferences. Daarna Cocktail draaien (alle opties in de 'pilot' aanzetten), herstarten en weer installeren.

Success - erg vervelend.

(je hebt er nu niets aan maar ik ben overgestapt van suitcase x1 naar fontagent pro 2.)

Tikje off topic (hoewel?): Kun je dat eens uitgebreid evalueren dan, ik ben erg benieuwd naar FontAgent 2.

Ok, zelfde procedure als een paar maanden geleden... Had toen ook gelazer met Suitcase... Ditmaal heb ik Onyx gebruikt. Tnx voor het reageren btw :)

wat ik erg fijn vind aan FAP2 is de interface en de font controle. Je kunt fonts in FAP2 pas gebruiken als je ze hebt geïmporteerd. Bij het importeren wordt alles meteen uitgebreid gecontroleerd en worden fonts die niet goed zijn in een aparte folder gezet. Zo ben je er zeker van dat de fonts die je hebt ook daadwerkelijk ok zijn.

Voor-, nadelen tov Suitcase.

voordeel:
stabieler
beter controle
prettiger interface (is persoonlijk, weet ik)
voelt als echte osx applicatie

nadeel
interface is iets minder ÔÇśsnappyÔÇÖ dan suitcase
importeren van fonts gaat door controle langzamer.

als je meer wilt weten hoor ik het wel - zo, en nu pitten!!!

@dada: Laatst kwam ik de volgende remedie tegen crashes en rammelende performance tegen: - alle applicaties sluiten behalve de finder. - alle fonts behalve sysfonts sluiten - suitcase afsluiten - alle adobe .lst files deleten waar mogelijk - permissies herstellen met Disk Utility - Panther Cache Cleaner draaien - Mac herstarten

@ Macanoid: Thx - ik overweeg 'ns te proberen. En idd pitten.

Dat heb ik gisteravond gedaan, ik had nog een een RTF-je met "Troubleshooting Suitcase X1", alleen caches heb ik met Onyx verwijderd... Operatie geslaagd.

Ik probeer in ons bedrijf de directie leden er van te overtuigen dat OSX de toekomst is. Maar dan moet dat geklooi met fonts wel snel ophouden. lijkt mij?! Ik ben wel overtuigt maar ik moet er straks wel voor zorgen dat die mannen zonder ergernissen kunnen overstappen.

Ik ben er al lang achter dat ik ze niet kan vertellen dat het systeem onderhouds vrij is.

Ik werk sinds Jaguar relatief probleemloos met Suitcase X en X1, dus het gaat ook vaak goed. Zonder er een oordeel aan te willen verbinden mbt tot het gebruik, want Extensis zou zich meer kunnen uitsloven, kan ik zeggen dat sommige gebruikers die ik ontmoet wel veel willen. Oude fonts, heeeeel heeel veel fonts, bitmaps van BT en Adobe doorelkaar, type 3 fonts en meer van dit soort ongein die met name zijn oorsprong vind in Systeem 7.x

Off topic: OS X is de toekomst dat is een feit, maar of die toekomst in jullie bedrijf vandaag kan beginnen? OS X en de thirdparty software moeten zichzelf waarmaken. Je kunt je afvragen of jij de verantwoordelijkheid op je wilt nemen om je directie te overtuigen. Overigens merk ik dat OS X nu ├ęcht standaard wordt, men begint 9 nostalgisch te idealiseren (IMHO onterecht want X is echt stabiel ten opzichte van zijn klassieke voorgangers).