Suitcase X1 & Tiger geen vriendjes?

Er zijn verschillende kampen als het gaat om welk programma te gebruiken voor de fonthuishouding. Het aloude Suitcase is altijd het meest populair geweest onder classic gebruikers, zo ook ik.

Maar eens kwam het moment waar er overgeschakeld ging worden op OSX, zo ook ik. Opeens was Suitcase niet meer zo populair bij mij omdat er flink wat handelingen verricht moesten worden bij het laden van Temp fonts. Aangezien ik gedurende een werkdag heel wat keertjes van fonts moet veranderen verlangde ik al snel weer naar Classic terug, maar dat was geen optie meer.

Als snel ontdekte ik het gemak van het Drag & Droppen van de gekozen fontmap op de Suitcase Icon in het dok met als resultaat dat de inhoud razendsnel geopend werd in Suitcase als Temp font. Volgens mij was dit iets wat Extensis zelf niet eens ontdekt had anders zouden ze er niet zo achterlijk traag apple-script bij geleverd hebben voor temp fonts.

Maar nu het probleem. Deze truuk werkt dus niet meer met Tiger. Grote teleurstelling aldaar.
Iemand al bekend met dit probleem?

Dat er “veel betere” programma’s bestaan dan suitcase is heel aardig, maar aan die info heb ik nu niet veel.

groetjes,
Low

...nee inderdaad, dit werkt niet meer onder tiger...

wat wel werkt is om je fontfamilie in je suitcase-icoon te slepen… (de daadwerkelijke fonts dus)…

en deze worden dan wel geactiveerd…

ongeveer hetzelfde… maar het gaat dan om wat er in de map zit, en niet de map zelf…

:wink: Max