Super drive maakt herrie

Sinds twee dagen heb ik een iMac, na 15 jaar windows wel even wennen. Besteld bij de Apple Store zeer tevreden over. Het ding bevalt me primma allemaal super stil, totdat je er een cd-rom insteekt. Hij leest wel goed de cd-roms, maar zodra deze een beetje op toeren begint te komen begint hij een takke herrie te maken, net alsof hij los zit. Is dit normaal? zijn er oplossingen voor?

btw, is er een toets waarmee ik snel een map kan verwijdereden.
zoals bij windows de delete toets.

Doet hij het bij alle cd's? Ik heb het ook wel eens bij goedkopere cd's dat hij herrie begint te maken.

Heb je dit probleem ook met het afspelen van een audio cd? Bij het afspelen van een audio cd (dus niet rippen o.id.) draait de cd op 1 speed (1x). Dan hoor je hem haast niet te horen. Andere cd's (dvd's of data cd's) draaien sneller dan 1 speed en dan kan je de superdrive wat meer horen (ivm het hogere toerental)

Ik heb zojuist ff wat geprobeert, en hij doet het bij alle cd's Als ik een audio cd afspeel in itunes, dan doet hij het niet.

Het is bijvoorbeeld als ik een cd brand op volle snelheid, of als ik een programma van een cd-rom instaleer, dat hij echt herrie begint te maken.

ik heb nog wat geprobeert, en volgens mij ressoneert er wat, als ik namelijk op het stuk plastic aan de rechter zijkant achter de cd-gleuf druk, dan word het minder en als ik harder druk, dan hoor ik hem bijna niet meer.

bedankt voor reacties.

Een map of bestand verwijder je gemakkelijk met [appeltje+backspace]

De superdrive mag best spinnen of een beetje tikken (swappen), maar het mag niet klinken alsof het los zit! Als het echt lawaai maakt dan is het misschien verstandig even Apple te bellen.