Superdrive eject cd's/dvd's niet meer

Sinds een tijdje wil mijn superdrive (master, naast een Philips combodrive als slave) de disc die erin zit niet meer ejecten. In de finder verdwijnt de disc van het beeldscherm, maar de lade opent niet. Toast herkent op dat moment ook geen superdrive meer. Als ik herstart (uitloggen helpt niet) kan ik de lade wel weer openen in de finder en de disc eruit krijgen. Het enige dat ik heb gedaan sinds dit probleem zich voordoet, is dat ik de partities op mijn systeemschijf opnieuw heb ingedeeld. Dat kan het probleem toch niet veroorzaakt hebben?

hier had ik laatst iets over gelezen.

Doet hij ook niets als je in de termial ‘eject cd’ typt? (zonder de ') en daarna enter…

Anders weet ik het ook niet :wink:

Ow, ik las heel even iets te weinig ;) en daarbij werkt mijn commando ook al niet (het moet wel iets in die richting zijn trouwens)

Maar nee, het is mij een raadsel wat dit veroorzaakt heeft, sorry…

Het is al een aantal keer ter sprake geweest,maar je moet in systeemvoorkeuren naar energiestand,dan naar sluimerstand en daar "plaats harde schijven in sluimerstand" uitvinken. Panther denkt dat je superdrive een harde schijf is.

[quote:8d2391df66="Mac Cloud"]Het is al een aantal keer ter sprake geweest,maar je moet in systeemvoorkeuren naar energiestand,dan naar sluimerstand en daar "plaats harde schijven in sluimerstand" uitvinken. Panther denkt dat je superdrive een harde schijf is.[/quote:8d2391df66]

Aha, dat klinkt goed. Ik ga eens kijken of dat het is. De zoekmachine werkte niet dus ik denk ik vraag het toch maar even. Eject in de terminal typen had ik ook nog niet geprobeerd. Bedankt iig

mmm, dat sluimerstand verhaal heeft geen effect. nog steeds blijft de schijf bij het ejecten lekker in het spelertje, terwijl ie wel van mijn desktop verdwijnt... snap er niks van.

voor classic heb ik een regelbalkmodule (eject strip) die wil nog wel eens werken als het op andere manieren niet wil lukken. Voor os X is het misschien een idee om je eject menu aan te zetten, je krijgt dan bovenin waar ook de tijd zit een eject menu te zien.

je kunt hem vinden in de map system > library > coreservices > Menu Extras > eject.menu

sccs,

frans

Je krijgt em er ook uit door in de terminal te typen diskutil list, dan krijg je een lijst je kijkt dan welke naam de cd heeft en dan typ je diskutil eject dienaam (=meestal disk1)

Kan ook sneller maar ben het even kwijt, sorry

[quote:5b20b2c293="frans de reijdt"]voor classic heb ik een regelbalkmodule (eject strip) die wil nog wel eens werken als het op andere manieren niet wil lukken. Voor os X is het misschien een idee om je eject menu aan te zetten, je krijgt dan bovenin waar ook de tijd zit een eject menu te zien. je kunt hem vinden in de map system > library > coreservices > Menu Extras > eject.menu [/quote:5b20b2c293]

Die heb ik inderdaad al permanent in mijn bovenbalkje, maar hij doet niks als ik op eject klik… het is heeel vaag. misschien maar eens opnieuw panther erop gooien?

[quote:5b20b2c293=“junkiesxl”]Je krijgt em er ook uit door in de terminal te typen diskutil list, dan krijg je een lijst je kijkt dan welke naam de cd heeft en dan typ je diskutil eject dienaam (=meestal disk1)

Kan ook sneller maar ben het even kwijt, sorry[/quote:5b20b2c293]

mmm, dat ga ik proberen. maar een beetje flauw als ik dit altijd moet gaan doen om mijn cd/dvd eruit te krijgen. ik krijg de indruk dat dit niet zo vaak voorkomt. op internet nog niet echt iets gevonden dat dit een vaker voorkomend probleem is.

Kortere methode is niet echt korter maar is makkelijker vind ik Je gebruikt eerst disktool -l en dan onthoud je het disknummer van de schijf die je wilt verwijderen en dan doe je disktool -e dat ding.

Maar idd normaal zou je hier niet aan moeten komen, ik heb het zelf nog maar een keer moeten gebruiken en dat was voor een onleesbare CDRW maar ja[/code]