superdrive imac 15" spuwt alles uit

Sinds enkele weken al zit ik met het probleem dat mijn superdrive geen enkele cd, dvd meer wil lezen. Wanneer ik er één insteek, komt hij er na een 20-tal seconden terug uit.

Ik heb al geprobeerd om een update voor de superdrive te installeren, maar dat heeft weinig succes. Er wordt mij zelfs gezegd dat ik deze niet eens zou moeten installeren. Ik heb gekeken of het al geïnstalleerd was, wat het ook was, heb het verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Opnieuw met hetzelfde bericht. :frowning: Zou dit misschien kunnen zeggen dat mijn superdrive niet meer gevonden/herkend wordt? :? (waar kan je dat trouwens zien???)

Ik heb al verschillende fora afgezocht en ben tot de constatatie gekomen dat de mensen die met hetzelfde probleem zitten, aangeraden worden er een nieuwe in te steken. :frowning:
Maar aangezien ik niet meer van de garantie kan genieten, hoop ik toch nog een betere oplossing te vinden.

Ik heb al zitten denken om mijn harde schijf te formateren, met de hoop dat dat iets zou helpen (ik wil ze eigelijk sowieso wel een keer leeg maken). Het probleem is echter dat ik nog niet gevonden heb hoe dit zou kunnen zonder boot cd. Ik heb al geprobeerd om te booten via een externe cd-schrijver via USB, maar dat blijkt niet te gaan.
Hier en daar hoor ik zoiets als boot from LAN, maar is dit mogelijk met mac osX 10.2.8 en een imac 800MHz G4?

Ik hoop dat ik hiermee alles te hebben gezegd wat ik weet, en hopelijk weten jullie nu nog een oplossing hé :stuck_out_tongue: :slight_smile:

deze kuren begint dat ding hier ook al te krijgen... :evil: :evil: en dan 2wil ik een cd-r branden en dan krijg ik ieder keer een error.. gelukkig kan ie nog wel dvd's lezen & branden! ik dnek dat ik een nieuwe drive erin ga zetten.. een sony ofzo geen pioneer want zoals blijkt niks als ellende!

Ik heb het hier ook met de cd-speler in mijn iBook. Deze accepteerd ook helemaal niets meer. Vervanging zou de enige optie zijn. Helaas vind ik de reparatiekosten te duur, dus wil ik daar niet aan beginnen. Als oplossing heb ik er nu een externe LaCie cd-brander bij gekocht. Weliswaar is het een heel gedoe om hem op locatie mee te nemen, maar liever zo dan heel veel geld uitgeven aan de reparatie. Alles werkt super met deie brander, zelfs het booten van cd's.

Het is bij mij trouwens al de tweede cd-speler die erin zit. De eerste had hetzelfde probleem en dat was gelukkig nog binnen de garantie. De tweede helaas niet meer.
Jammer dat die dingen zo kwetsbaar zijn.

Kan je vanaf zo'n externe cd/dvd speler booten?

Ik heb er Panther mee geïnstalleerd. En om dat te kunnen doen zal de drive met bootable cd's om moeten kunnen gaan. Dus ja, het is mogelijk.

Bedankt Visualfreak01!! :) Dat ga ik dan maar eens snel gaan proberen. :P