Superdrive laten inbouwen in iBook G4?

Ik heb een iBook G4 1,2GHz 12'' met een combo drive. Nou zat ik op ebay te kijken en heb ik een serie goedkope superdrives gezien die compatibel zijn. Ze zijn niet echt snel en niet dual layer maar dat maakt me niet zoveel uit. Nou is het probleem dat het ding er nog ingebouwd moet worden. Het lijkt me niet geweldig om zelf m'n iBook uit elkaar te trekken, ook al denk ik dat ik het prima zelf kan. Weet iemand hier of er bedrijven zijn waar ik dat kan laten doen, en ook belangrijk, wat dat ongeveer gaat kosten?

kun je niet gewoon beter meteen een nieuwe mac kopen?

bijv op www.tweedehandsmac.nl, ben je misschien hetzelfde kwijt…

Hoi,

Kun je niet veel beter een externe dvd brander kopen? Voor nog geen 100,- euro een extern fw kastje en een duallayer nec brander.

Werkt prima zonder problemen.

Groet,
Sander.

ja en voor 126 euro heb je er een die mooi bij het design van je powerbook past...

geloof dat die van ASUS was… dual layer nog wel… heel strak…

Cheers! :slight_smile:

Neem bijvoorbeeld eens contact op met Card services. Of een Apple dealer bij jou in de buurt.

De drive die ik gezien heb is super cheap, vandaar en intern is lekker makkelijk. En een nieuwe mac kopen voor een superdrive van een paar euro vind ik een beetje raar. Ik heb m'n iBook nog geen half jaar en voldoet prima. Card oid kan ik idd wel ff proberen, thanx.

dit kun je best niet doen, als je het via een apple reseller laat doen kost het je al een 150€ aan inbouwkosten én je garantie vervalt zo goed als bij apple.

Ik zou toch opteren voor een externe, dat is ook makkelijk mee te neme :wink:

[quote:ad21cf048c="Thomassss"]dit kun je best niet doen, als je het via een apple reseller laat doen kost het je al een 150€ aan inbouwkosten én je garantie vervalt zo goed als bij apple.

Ik zou toch opteren voor een externe, dat is ook makkelijk mee te neme :wink:[/quote:ad21cf048c]

Thanks, dan laat ik het maar zitten. M’n pa heeft ook wel een dual layer fikker in z’n pc zitten dus de nood is niet zo hoog. Alleen jammer dat ToastAnywhere het niet doet op een pc he.

[quote:eaf857a4ff="Thomassss"]dit kun je best niet doen, als je het via een apple reseller laat doen kost het je al een 150€ aan inbouwkosten én je garantie vervalt zo goed als bij apple.

Ik zou toch opteren voor een externe, dat is ook makkelijk mee te neme :wink:[/quote:eaf857a4ff]
Als je het bij een Apple Service Center of hoe die gasten ook heten laat doen, dan blijft je garantie volgens mij wel gelden. Hooguit dat ze die DVD writer uitsluiten omdat het geen origineel Apple product is. Blijft inderdaad wel de kostenpost en €150 zou best wel eens kunnen kloppen.
Komt overeen met een uurtje of 2 aan werk.

Ik vroeg hoeveel het kost om een 12" Ibook te kopen en daar een 60 GB harde schijf te laten inbouwen (anders moest k 2-3 weken wachten) en dit vertelden ze mij. Mss is er idd verschil tussen Harde schijf en CD-lezer, dat kan wel, mss kan je het maar best vragen

ik heb zelf een externe lacie dvd writer gekocht voor me ibook en dat werkt prima, kan je ook nog lekker snel cds of dvds mee kopieren. En hij staat nog super mooi op me bureau ook .

[img:e13ea6fad8]http://www.lacie.com/imgstore/product_large/optical_porsche_slim_firewire.jpg[/img:e13ea6fad8]