Superdrive! -? +? ±?

Ik heb een 12 inch 1.33 ghz Powerbook met superdrive gekocht ene nu is mijn vraag wat voor een dvd brander is dit? een -rw? een +rw? of een ±rw?

[quote:7aa5cbdcc2="maarten20"]Ik heb een 12 inch 1.33 ghz Powerbook met superdrive gekocht ene nu is mijn vraag wat voor een dvd brander is dit? een -rw? een +rw? of een ±rw?[/quote:7aa5cbdcc2]

Ik neem aan dat je OS X 10.3 draait? Open dan Terminal en type:

drutil info

Je krijgt dan zoiets te zien (maar dan voor jouw Mac natuurlijk):

Vendor Product Rev
SONY DVD RW DW-U10A A43h

Interconnect: ATAPI
SupportLevel: Apple Shipping
Cache: 8192k
CD-Write: -R, -RW, BUFE, CDText, Test, IndexPts, ISRC
DVD-Write: -R, -RW, +R, +RW, BUFE, Test
Strategies: CD-TAO, CD-SAO, CD-Raw, DVD-DAO

EE

check http://superdrive.cynikal.net/

YO

[quote:e3da94e549="Esquare"][quote:e3da94e549="maarten20"]Ik heb een 12 inch 1.33 ghz Powerbook met superdrive gekocht ene nu is mijn vraag wat voor een dvd brander is dit? een -rw? een +rw? of een ±rw?[/quote:e3da94e549]

Ik neem aan dat je OS X 10.3 draait? Open dan Terminal en type:

drutil info

Je krijgt dan zoiets te zien (maar dan voor jouw Mac natuurlijk):

Vendor Product Rev
SONY DVD RW DW-U10A A43h

Interconnect: ATAPI
SupportLevel: Apple Shipping
Cache: 8192k
CD-Write: -R, -RW, BUFE, CDText, Test, IndexPts, ISRC
DVD-Write: -R, -RW, +R, +RW, BUFE, Test
Strategies: CD-TAO, CD-SAO, CD-Raw, DVD-DAO

EE[/quote:e3da94e549]

dank je! heb een ± dvd brander! thnx!

[quote:d469edb394] Interconnect: ATAPI SupportLevel: Apple Shipping Cache: 2000k CD-Write: -R, -RW, BUFE, CDText, Test, IndexPts, ISRC DVD-Write: -R, -RW, +R, +RW, BUFE, Test Strategies: CD-TAO, CD-SAO, CD-Raw, DVD-DAO[/quote:d469edb394]

goed… waarom is mijn cache 2000k en die ik elders een cache van 8192k? kan ik dat ergens instellen?

[quote:d86da8811e="Strifer"]

goed… waarom is mijn cache 2000k en die ik elders een cache van 8192k? kan ik dat ergens instellen?[/quote:d86da8811e]

verschil moet er zijn :smiley:

Hoeveel RAM heb je ?