SuperDuper kloon SSD schijf start langzaam op!!

Ik heb gisteren een kloon van mijn harde schijf gemaakt op een nieuwe SSD schijf met SuperDuper.

Vervolgens heb ik deze in mijn Macbook geplaatst en het werkt!!!

Wat wel opvalt is dat mijn Macbook er lang over doet om op te starten . Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen en hoe dit op te lossen?

De eerste keren moet er nog wat boekhoudacties (caches e.d.) uitgevoerd worden.

Kijk na een week nog eens.

Ga ik doen. Bedankt voor de info.

En start de ssd nog steeds langzaam op dan kan je hier nog een kloon van maken met; https://bombich.com/nl

Heb je die kloon gemaakt van de schijf die op diezelfde macbook (of tenminste eenzelfde type) stond ?

Ja heb de oude harde schijf gekloond, vervolgens de gekloonde schijf in mijn Mac geplaatst !

Heb je in systeemvoorkeuren → Opstartdisk de pointer al eens naar een andere disk gezet, herstart, en daarna weer naar je SSD gezet en nogmaals herstart? Het kan namelijk zijn dat je Mac nog naar je oude harddisk aan het zoeken is.

Wel even je gebruikerswachtwoord invullen om het ‘hangslotje’ te openen. ?

Moet ik dan mijn oude hard disk eraan hangen?

Dat kan, maar hoeft niet. Elke opstartbare disk is goed. Je moet er gewoon voor zorgen dat de interne SSD opnieuw (of juist) gedefinieerd wordt als primaire opstartdisk.

Bedankt voor de info Night. Heb het uitgevoerd zoals je beschreven hebt en het werkte.

Thx