Even een vraag over SuperDuper aangezien ik daar nog weinig ervaring mee heb.
Ik heb (op m’n werk) een nieuwe MacPro met intern een 250GB en nog een 500 GB. Ik hou dus nog
2 vrije posities voor harde schijven over.
Het systeem staat op de 250 GB schijf, de ander wordt gebruikt voor data.
Mijn idee was nu om een extra interne schijf erbij te kopen (ook 250 GB), en die in positie
drie te plaatsen. Daarna met SuperDuper een kloon maken van de ene 250 GB naar de nieuwe
250 GB, en dan de nieuwe schijf er weer uithalen en opbergen in onze brandvrije kluis.
Begrijp ik het nou goed, dat als er ooit iets mis gaat met de systeemschijf, ik die kan vervangen
door de SuperDuper kloonschijf (in het eerste slot dus), en dat ik dan direct weer ‘in business’ ben?
Rare vraag misschien, maar het lijkt me te mooi om waar te zijn.
Is het trouwens ‘slecht’ voor de harde schijven om ze uit hun slot te halen (ze klikken erin, geen kabels)? Lijkt me ook ideaal in de vakantietijd om alle schijven uit de Mac te halen en veilig op te bergen.
[quote:10fca50e10="fatboysmart"]Begrijp ik het nou goed, dat als er ooit iets mis gaat met de systeemschijf, ik die kan vervangen door de SuperDuper kloonschijf (in het eerste slot dus), en dat ik dan direct weer 'in business' ben?[/quote:10fca50e10]
Sterker nog, hier is SuperDuper speciaal voor gemaakt...
[quote:10fca50e10=“fatboysmart”]Is het trouwens ‘slecht’ voor de harde schijven om ze uit hun slot te halen (ze klikken erin, geen kabels)? Lijkt me ook ideaal in de vakantietijd om alle schijven uit de Mac te halen en veilig op te bergen.[/quote:10fca50e10]
Zolang je het maar doet terwijl hij uit staat, en je in de gaten houdt dat je geaard bent. Qua stekkers en dergelijke is het geen probleem.
Nog één laatste vraagje. Als ik die derde schijf eruit haal, dan gaat natuurlijk ook de ‘slede’ mee waar de harddisk aan vast geschroefd zit. Kan de Mac gewoon werken zonder die ‘slede’, of moet ik de harddisk weer losschroeven en de slede weer leeg terugplaatsen?