Superlange opstarttijd met OSX en 2 IDE-IBMHDs.... - 5 minuten lang geen beeld na opstart...

Hebben meerdere mensen hier last van toevallig?

Als ik onder OS 9 opstart is er niets aan de hand en start alles normaal op, maar zodra ik met OS X wil opstarten duurt het een eeuwigheid voordat m'n Mac pas echt iets gaat doen en beeld geeft.

Ik heb sterk het vermoeden dat het aan de IDE-bus ligt.
Ik heb voorheen met een SCSI HD opgestart op OS X, maar dat ging beduidend sneller.
Nu heb ik wel een aparte PCI video-kaart van VillageTronic, maar dat is niet de oorzaak. Dat heb ik getest.

Iemand ???

Mijn hardware is:
Beige G3 m/ G4-400 XLR8 kaart.
228 MB RAM
2 stuks 40GB IBM IDE Harddisks.

Echt niemand? :/

Het scherm blijft na indrukken van de opstarttoets ruim 4 minuten nog in standby staan.
Dan vervolgens hoor ik wat HD activiteit af en toe, en enige seconden later zie ik op m'n Netwerkswitch een ledje erbij aan komen, waarna na ong. 10 seconden het scherm aanspringt en dan het OSX-opstartwindow getoond wordt. En meestal is het verloopbalkje dan ong. op de helft.
Daarna werkt alles gewoon perfect.

Waarom duurt het zo lang voordat m'n Mac begint met iets te doen…??

Hoi,

lees het threadje over privileges repareren even door, mogelijk dat het helpt.

obi

of probeer hier ook eens [url=http://www.macfixitforums.com/]Macfixit[/url]

Ikzelf heb er 4 inzitten en het opstarten gaat niks langzamer, wat bij mij wel gebeurd is dat als ik de 2de ethernetkaart in netwerk geactiveerd heb dan gaat bij mij het opstarten beduidend langzamer. die heb ik dus standaard ook uitstaan ofte wel verwijderd in het configuratie scherm, mocht ik het onverhoopt weer nodig zijn dan is inschakelen ook zo weer gepiept.

Probeer om uit te sluiten dat het aan een van de IDE schijven zelf ligt. OSX controleert tijdens de opstart de schijven. Ik weet niet of je op beide schijven OSX hebt staan. Zo niet, doe dat dan. Haal dan een voor een de schijven er uit en start met die enkele schijf op. Wellicht is een van de schijven niet echt OK. Misschien overbodig, maar de master/slave setting van de schijven staat goed?