SUSE linux 9.1 live cd

hoe zorg ik ervoor dat mijn mac (een iMac G5) de live cd opstart bij het opstarten van de computer?

Is er een live cd voor de mac dan? Volgens mij niet, mocht het wel zo zijn dan moet je de C ingedrukt houden tijdens het booten.

nee ik heb een suse live cd gedownload ooit

Volgens mij werkt het enkel met een PC en niet met een Mac!

Update:
Zie hier voor meer informatie over Gentoo Linux (of wil je echt SuSE?):

lHet kan niet met een mak. Altans ik heb het een keer geprobeert maar kreeg het niet voor elkaar ... :(

weet je zeker dat je een PPC(MAC) versie hebt niet een wintel versie.

Ik gebruik liever mandrake of yellow dog voor de PPC de laatste is te downloaden en gratis

ik heb ooit mandrake 10.0 gedownload maar het kan zijn dat die niet voor PPC is duss maarja dan is het zo ...

ik heb ook een knoppix ISO gedownload (ook PPC) , ik heb het op een cdtje gebrand (CD-RW) en mac opnieuw opgestart en dan heel de tijd op C gedrukt maar hij starte niet op

Kijk een bij www.yellowdoglinux.com die hebben speciaal voor PPC distributies Ik heb zelf een B&W G3 draaien met Gentoo en dan is erg fijn maar die moet je wel installeren en da's een beste klus voordat je dat erop hebt staan Helaas heb ik zelf nog geen live cd gevonden voor de PPC en alleen maar voor X86 (intel struktuur)

ja dan is het maar zo ...

[quote:54fe0ed1b0="vikking"]ik heb ook een knoppix ISO gedownload (ook PPC) , ik heb het op een cdtje gebrand (CD-RW) en mac opnieuw opgestart en dan heel de tijd op C gedrukt maar hij starte niet op[/quote:54fe0ed1b0]

knoppix werkt alleen op een PC. (Super! Dit moet je een keer gezien hebben!)

Wat wel mogelijk is is een live cd van gentoo te gebruiken alleen is dat niet een erg spannende distro qua hoe het er uit ziet. Je kunt alleen via de terminal werken en er is dus geen grafische schil die er op draait Ik heb overigens een B&W G3 server hier en draai al een geruime tijd gentoo hierop met volle tevredenheid , er zit ook geen grafische schil op de server maar dat is voor mij ook niet interessant natuurlijk omdat ie alleen wat webverkeer en andere zaken verzorgd.

[url=http://www.ubuntulinux.org/]Ubuntu linux[/url] heeft een PPC live CD Werkte prima op mijn iMac revisie B.

Onderanderen hier te vinden

[quote:ca2e699686="Wilco"][url=http://www.ubuntulinux.org/]Ubuntu linux[/url] heeft een PPC live CD[/quote:ca2e699686]

[img:ca2e699686]http://www.flame.nl/prive/macosx/ubuntu.jpg[/img:ca2e699686]

Wow, dat loopt lekker! Er is een Live-CD voor Mac (PowerPC), PC en AMD64… maar ook normale installatie (ISO-)bestanden voor alle drie. Mooi om te zien!

Ubuntu is gebaseerd op Debian.

Ik draai Gentoo naast MacOSX op mijn ibook, loopt lekker , Gentoo is dan ook de creme de la creme :)

[quote:9d03ee3df7="eniac"]Ik draai Gentoo naast MacOSX op mijn ibook, loopt lekker , Gentoo is dan ook de creme de la creme :)[/quote:9d03ee3df7]

Ge moogt gerust zijn. Prachtig dingetje, maar toch ga ik hier ook eens ubuntu op zetten , en op m’n ibook ga ik eigenlijk alleen Tiger draaien

[quote:f13cdb4723="Chasnam"][quote:f13cdb4723="eniac"]Ik draai Gentoo naast MacOSX op mijn ibook, loopt lekker , Gentoo is dan ook de creme de la creme :)[/quote:f13cdb4723]

Ge moogt gerust zijn. Prachtig dingetje, maar toch ga ik hier ook eens ubuntu op zetten , en op m’n ibook ga ik eigenlijk alleen Tiger draaien[/quote:f13cdb4723]

Ik heb ooit eens die live cd geprobeerd op fosdem en vond er niet veel aan, nu ja distro’s zijn een kwestie van persoonlijke smaak en overtuiging. Wat ik ook erg leuk vind is NetBSD het zal je verbazen maar die is NOG sneller dan gentoo en gebruikt niet eens standaard compiler optimilisatie.

[quote:d6988d245a="eniac"]Ik draai Gentoo naast MacOSX op mijn ibook, loopt lekker , Gentoo is dan ook de creme de la creme :)[/quote:d6988d245a]Gentoo op mijn B&W 300 mhz rev a doet het inderdaad feilloos. 100 dagen uptime heb ik nu al . Gentoo rulez idd .. ben er erg tevreden over : emerge is wel het mooiste commando wat er is :P