Ik ben geen expert, maar DHTML is een de verzamelnaam voor drie technieken waarmee je dynamische pagina's kunt maken: HTML, CSS en javascript.
Het World Wide Web Consortium omschrijft het als:[quote:05c2932094]Dynamic HTML is a term used to describe HTML pages with dynamic content. CSS is one of three components in dynamic HTML; the other two are HTML itself and JavaScript (which is being standardized under the name EcmaScript). The three components are glued together with DOM, the Document Object Model.[/quote:05c2932094]
Met DHTM kun je allerlei elementen (waaronder tekst) dynamisch manipuleren op je pagina. Bijvoorbeeld het tonen en verbergen van tekstblokken. DHTML wordt ook veel gebruikt voor drop-down menu’s op websites.
Er zijn diverse sites die uitleg en voorbeelden geven van DHTML. Even zoeken op Google en je wordt ermee overladen. Dreamwaever biedt volgens mij allerlei mogelijkheden voor het gebruik van DHTML. Daarnaast zijn er vele andere tools die je helpen bij het genereren van DHTML. Let echter wel op; Niet elke browser interpreteert code hetzelfde. De link die ik je eerder gaf gaat daar uitgebreid op in.