heel tijd terug was er een programma om je swf files nog extra te compressen. Kan iemand me helpen met een naam van die programma of wat dan ook wat het zelfde doet. er is een programma optimaze! maar die is alleen voor pc.
Ik weet niet maar dit is het enige wat ik kon vinden.. zie zelf maar of het wat is of niet:
Gordon is een decompiler waarmee je .swf bestanden kunt bekijken en eventueel bewerken.
Het enige dat te compressen valt zijn bestanden vanaf Flash 6 (In het programma ‘Macromedia Flash MX’ of ‘Macromedia Flash MX 2004’). Maar deze compressie gebeurt in het programma Flash zelf en is voornamelijk bedoeld voor Flash bestanden met veel actionscript-code.
Ik kan mij herinneren dat oude Flash-comprimeer programma’s hetzelfde deden… voornamelijk code dus. Flash-animaties met veel handmatig gemaakte animaties zullen doorgaans niet echt veel kleiner worden.
Mja.. Ik dacht dat het voor mac bestond maar ik begin steeds meer te twijfelen. Optimize! kan tot 60% file size verkleinen zonder merkbaar verlies in beeld. Werkt door minder punten te gebruiken in vectors geloof ik maar ik weet het niet zeker. Het resultaat is in ieder geval super. Ook door dat de vectors lichter worden gaat de animatie smoother.