SWF OMZETTEN NAAR PDF OF WORD

hallo allemaal,

ik heb een kookboek gedownload in swf bestand.
het boek is ingedeeld in diverse onderdelen, die weer allemaal een swf bestand hebben.

hoe kan ik AL de swf bestanden omzetten in ÉÉN PDF OF WORD BESTAND zodat ik het daarna kan printen.

ik heb al diverse programma’s gezien , maar daar kom ik niet uit.

iemand die mij kan helpen.

ernest.

Dat zal niet zo makkelijk gaan een .SWF (Flash) bestand wordt niet zomaar gebruikt. Dit boek zal denk ik erg oud zijn en gemaakt omdat er bewegende elementen inzitten anders kan ik me niet voorstellen dat iemand nog een digitaal boek maakt in Flash deze dagen.

SWF bestanden zijn eigenlijk te vergelijken met filmpjes en een film omzetten naar PDF gaat waarschijnlijk ook niet.

hi,
het lukt me nog wel om swf bestand te openen in safari ,maar als ik dat wil opslaan via print pdf optie, dan pakt ie niet volledig artikel per pagina.

als ik een los swf bestand open met safari lukt het ook niet om te scrollen naar boven of beneden.

heb je misschien een andere optie om dit probleem op te lossen?

groeten,
ernest.

Je kunt in Safari ook een vergrotings/verkleiningspercentage instellen bij het printen. Kom je er daar ook niet mee?

Nee het printen uit Safari kun je beïnvloeden met CSS maar je kunt niet de inhoud van een filmpje veranderen dat is het probleem.

Probeer eens een screenshot van een film te maken dan kun je ook alleen dat printen/afdrukken wat je op het scherm ziet.

Op die manier werkt Flash ook het is een container waar alles in staat en die container includen ze in HTML. Alleen de afdrukken in HTML kun je alleen beïnvloeden wanneer je content ook echt in HTML staat.

Probeer dit eens…

Er zijn Tools die .SWF bestanden kunnen exporteren naar HTML (websites) dat was vroeger het alternatief voor mensen die met een Flash website gevonden wilden worden in Google.
Dus probeer eerst die .SWF bestanden om te zetten naar HTML (websites) dat werkt zo goed als mogelijk en daarna probeer je te printen vanaf die nieuwe HTML bestanden.

Op dit manier hoef je denk ik het mist handmatig aan te passen

Ah, je bedoeld File Juicer. Inderdaad een top-tooltje!

Ik heb daar niet zo heel veel ervaringen mee want 9 van de 10 keer krijg je het niet helemaal perfect omgezet maar je kunt er natuurlijk eens een paar proberen.

Je hebt denk ik twee types converters , één die Flash bestanden gewoon uitpakt (archieven uitpakken) en dan krijg je gewoon een mapje met inhouden als afbeeldingen, muziek, teksten enz enz. En je hebt converters die van flash bestanden websites maken en dat moet je denk ik hebben want zodra iets eenmaal echt HTML broncode is kun je er bijna alles mee qua printen.

Ik denk dat je gewoon screenshots moet maken en die kan printen.

Je kunt swf eenvoudig omzetten naar een (interactieve) pdf. Hierdoor wordt 1 bestand gecreëerd waar alles in zit. Je moet hiervoor wel Adobe Acrobat Pro hebben. Kort uitgelegd: ga naar file -> Create -> PDF from file, dan selecteer je de swf-file. Daarna wordt je gevraagd om de map met losse onderdelen. Mocht je geen map met losse onderdelen hebben, sla je deze stap over. That’s it!
Wat ik niet weet is of dit bestand nu makkelijk is te printen. Je hebt wel een mooi interactief kookboek!