switch achter router

Op mijn nieuwe werkplek heb ik ADSL er ligt één ethernetkabel die ik kan gebruiken, die naar een router (type onbekend) gaat omdat ik meer aansluitingen nodig heb, oa voor een netwerkprinter, wil ik daar een simpele switch aanhangen. Kan dat zomaar ? Kan je nog dingen instellen aan zo'n apparaat, zoals handmatig IP of DHCP, poorten forwarden etc ? Nog tips en moet ik nog ergens op letten bij de aanschaf ?

dit kan zomaar zonder probleem je zult wel de bandbreedte moeten delen over alle pcs maar dat zal wel geen probleem zijn.

Je moet dan wel een switch hebben met een uplink poort, daar kan je dan namelijk de kabel die je hebt liggen zo op aansluiten. Bij een switch zonder uplink poort zul je die kabel moeten vervangen door een cross-kabel.

En op een switch kun je niks instellen, tenzij je een hele dure koopt (managed). Je hebt al een 5-poorts switch vanaf EUR 25,00 Wat je wel kunt overwegen, als je snelle en/of nieuwe Macs hebt, dat je een 10/100/1000 gigabit switch koopt, dan kunnen die snelle Macs super snel met elkaar communiceren. 8-poorts rond EUR 200,- DHCP stel je in principe op de Router in.

OK mannen, bedankt Ik koop morgen wel een [url=http://www.mycom.nl/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=34041&productType=1]El Cheapo switch [/url] bij de PC boer hier om de hoek.

alleen dat “uplink” verhaal is niet helemaal duidelijk. Netwerkverkeer is netwerkverkeer, of dat nou de ene of de andere kant op gaat maakt niets uit zou je denken.

En gigabit ethernet is niet nodig, mijn mac heeft wel gigabit ethernet maar het is voor internet en om te printen, en de printer gaat maar tot 100Mbps.