Switch komt eraan!

Vanavond eindelijk de stap ondernomen: een Mac Mini 1.42 GHZ/512Mb/SD/80 Gb + Mighty Mouse + Apple keyboard besteld via de Apple Store. Eigenlijk is ie bedoeld voor mijn vriendin, tenminste dat denkt zij :wink: !!! Maar ik ben bang voor haar dat ik er meer achter zal zitten!

Ben al geruime tijd zeer geinteresseerd in alles wat met Apple te maken heeft. Met name de historie (en uiteraard het heden en de toekomst) van Apple heeft mij zeer geraakt. Ik vrees dat ik al enigszins besmet ben met het Apple virus en dat terwijl ik nog geeneens een Apple bezit! Ik ben vooral onder de indruk van Steve Jobs. Heb een aantal keynotes van hem gezien (die van 1984 is historisch!) en zelfs een boek over de historie van Apple gelezen (Apple Confidential 2.0, zeer aan te raden). En uiteraard volg ik het MacOSX.nl forum al een tijdje. Heb er al veel van opgestoken en zal er waarschijnlijk nog vaker gebruik van maken. En dan nu eindelijk de stap gezet om een Apple in huis te krijgen. Ik heb al een beetje kennis gemaakt met Apple via een kennis met een iBook die ik even mocht lenen. Beviel zeer goed en dan nu de echte switch die er aan gaat komen. Ik kan bijna niet wachten. Helaas geen 100% switch, want voor mijn werk zal ik nog met een Windows laptop moeten werken… :frowning: Maar ja, dat is niet anders.

Ik tel de dagen af …

Waar heb je die oude keynote (en het boek) gevonden? Ik ben nog op zoek naar een handel waar ze 'the cult of mac' hebben!

Bij boek&soft in Hasselt (de grootste hier in de omtrek) hebben ze het niet, en weten ze pas over een week of ze het wel kunnen krijgen!

De keynote (of een deel daarvan) is op meerdere plaatsen terug te vinden op Internet. Er is ook een topic over deze keynote/video: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=37298

Wat betreft het boek: ik heb het gewoon bij amazon besteld. Daar hebben ze meerdere boeken over apple, waaronder ook “the cult of mac” (lijkt mij ook een leuk boek, misschien ga ik het nog wel bestellen).

De Mac Mini is binnen! Maandagavond besteld en vanmiddag bezorgd. En wat een verademing. Alles werkte in 1 keer, zelfs m'n draadloze verbinding naar een Linksys router.

En mijn vriendin ging er even achter zitten en had binnen een paar muisklikken het onder de knie.

Kortom, we zijn nu volledig over en vooralsnog zou ik niet terug willen!

Dat moest ik even kwijt…

Een gelukkige switcher.

Proficiat met je aankoop , je zal er zeker nog jaren genot van hebben. Het is inderdaad een zegen om mee te werken.

Proficiat en veel mooie tijden toegewenst, zowel met je mac als met je vriendin :D

Proficiat man! Zo was het hier ook, maar dan met een nieuwe iMac, en ik heb er heel wat langer op moeten wachten! Maar mijn vriendin was er ook weg van, en nu heeft ze zelf een 12" pb!

[quote:68161316d6="DEform"]Waar heb je die oude keynote (en het boek) gevonden?[/quote:68161316d6]

Het boek is overigens ook te bestellen via bol.com (bij de Engelse boeken).

Ik heb het besteld bij Boek & Soft in Hasselt

Gefeliciteerd met je Mac mini.