switch op switch aansluiten

Ik heb een (ethernet) router/switch die ik van een poort naar een andere switch/hub wil laten lopen. Volgens mij moet je dan crosskabel gebruiken. Dat werkt echter niet. Maar ook een normale doet het niet. De losse nodes worden wel herkend door de switch, maar ik krijg dus geen contact met de router/switch. Weet iemand wat het probleem kan zijn ?

Oja: de switch heeft geen uplink-knopje. Vandaar dat ik dacht dat je een cross moest nemen.

Je moet even de aansluitingen van de switch controleren. waarschijnlijk is er een uplink switch. de verbinding tussen de switches moet via een van deze uplink aansluiting verlopen. Dat was bij ons het probleem

ik zie net je nieuwe bericht, dan weet ik het ook niet

Sommige switches doen een auto-cable-select. Dat wil zeggen dat de switch zelf kijkt of er een cross-kabel of een straight-kabel in zit. Doen beide switches dit, kan het zijn dat dat elkaar stoort.

Ook doen duurdere switches aan spanning-tree, om netwerk-loops te voorkomen. Spanning-tree zorgt meestal voor wat vertraging (van een seconde tot soms wel bjna een minuut) voordat een verbinding daadwerkelijk up gaat.

Hoe zie je dat het niet werkt? Gaan er geen link-lampjes branden? Heb je de kabel getest, heb je op beide switches een machine gehangen en gekeken of je daarmee wel netwerk hebt?

succes!

[quote:7b8028267b="Hurly"]Sommige switches doen een auto-cable-select. Dat wil zeggen dat de switch zelf kijkt of er een cross-kabel of een straight-kabel in zit. Doen beide switches dit, kan het zijn dat dat elkaar stoort.

Ook doen duurdere switches aan spanning-tree, om netwerk-loops te voorkomen. Spanning-tree zorgt meestal voor wat vertraging (van een seconde tot soms wel bjna een minuut) voordat een verbinding daadwerkelijk up gaat.

Hoe zie je dat het niet werkt? Gaan er geen link-lampjes branden? Heb je de kabel getest, heb je op beide switches een machine gehangen en gekeken of je daarmee wel netwerk hebt?

succes![/quote:7b8028267b]

Er gaan idd geen up-ledjes branden. Het is een goedkoop (edimax) switchje, dus spanning-tree zal ie niet hebben denk ik.
De kabels heb ik getest. Ik heb ook een werkend segment (met een ibook) op alle poorten aangesloten om te kijken of er misschien een poort niet werkt, maar alles lijkt normaal. Alleen de link met de switch/router blijft dood.

Theoretisch moet het kunnen, switch op switch stapelen, maar helaas gaat dit vaker fout dan goed. In ieder geval moet je goed opletten, dat de poort [i:6e6206eb3c]direct naast de uplink-poort[/i:6e6206eb3c] vrij blijft. Meestal is dit poort 1. Deze twee zijn in principe dezelfde poort, en in veel gevallen niet beide tegelijk te gebruiken.

Andere kabels genomen en nu werkt het wel. Raar hoor: een kabel die eerst goed was en nu ineens niet meer. Enfin. Bedankt voor de hulp.