een goeiemiddag aan allen!
Ik ben Matthias en ben redelijk nieuw hier op het forum. Al jaren werk ik met een windowspc en daar heb ik nu meer dan genoeg van. Mensen in mijn omgeving hebben me eens een mac getoond en nu ben ik heel erg onder de indruk van de mogelijkheden en vooral van de simpliciteit van een macbook. Ik ben dus helemaal overtuigd geraakt van mijn volgende laptop. Ik heb al aardig wat gelezen hier en ben al veel wijzer geworden, dus dank jullie voor het mooie forum!
Er zijn echter nog een paar dingen die ik niet zeker ben, ik heb het maar even op een rijtje gezet:
Het scherm: ben naar de applestore geweest en ben overtuigd geraakt dat het niet te klein is om op te werken. Ik werk al meer dan vijf jaar op een 17" met een max reso van 1024*768. Dus ik denk dat 13" kleiner zal zijn maar dat ik niet zo zal ervaren door de grotere resolutie. Eventueel kan ik de 17" er nog aan hangen, voor extra ruimte…
Toepassingen: kan me niet voorstellen dat er iets is dat niet op een mac kan en wel op een pc… voor alles is wel een aternatief te vinden (behalve voor PKR, het pokerprogramma…?)
Ik wil nu ook meer met mijn digitale foto’s gaan doen, omdat ik heel erg beginner ben is iPhoto vast meer dan voldoende
Ik weet alleen nog niet honderd procent zeker welke ik nu precies wil: heb lang getwijfeld tussen een iMac en een Macbook, maar een laptop heeft me van zijn gemakken overtuigd omdat ik vaak rondreis en dan begin ik mijn pc wel te missen (ben student en moet nogal vaak thesissen schrijven)
Waar ga ik hem voor gebruiken:
Voornamelijk internetten en schrijven, uiteraard heb ik in al die jaren een mooie iTunesbibliotheek verzameld dus een grote HD is wel fijn. Vind het ook fijn om af en toe een serie te kijken als ik lang moet treinen… Occasioneel een spelletje, maar ik denk niet dat ik nog vaak zal gamen, ben het ondertussen aan het ontgroeien…