Switchen...HELP!

Sinds ik op mijn vorige stage achter een mac zat wilde ik al switchen. Nu heb ik dan eindelijk het geld om de overstap te maken, maar nu zit ik erg te twijfelen tussen een 15" Powerbook en een 14" Ibook (Ibook dan wel met flink wat geheugen). Ik wil de Powerbook/Ibook voornamelijk gaan gebruiken voor grafisch werk, dus Illustrator, PS, Flash etc, maar ook wat video en 3D. Is een Ibook uberhaupt wel een optie? Ik twijfel nogal omdat een Ibook een stuk goedkoper is, ben ook maar een student. En er moet natuurlijk nog meer aangeschaft moet worden zoals een muis, tas, skin, applecare?

Help me out please :slight_smile:

Wat voor 3D photohop enzo is aanteraden is een PowerBook. Er is idd een prijsverschil, maar dat loont zich wel. Wat je erbij zou kunnen aanschaffen is een Radtech.us skin. Meer heb je niet nodig. Als je draadloos internet wilt, dan zou ik aanraden om airport express erbij te kopen. Is ook leuk voor airtunes ;) . Airtunes is het draadloos afspelen van muziek naar je stereo installatie, dmv een kastje wat ook draadloos internet verzorgt. Dit is dus airport express.

Lars

Tja, de voordelen van een 15" PowerBook ( vergeleken met een 14" iBook )

• 1.67 ghz G4 ( iBook = 1.33 ghz )
  • Front Side Bus van 167 mhz ( iBook = 133 mhz )
  • 5400 rpm harde schijf ( iBook = 4200 rpm )
  • Schermresolutie van 1280 x 854 pixels ( iBook = 1024 x 768 )
  • 64 Mb grafisch geheugen ( iBook = 32 mb )
  • Kabels om een TV of extra scherm aan te sluiten zitten er bij ( iBook = extra aankoop )

Als deze voordelen het extra bedrag van 700 euro waard zijn…

Bedenk wel dat dit een aankoop is waar je het een aantal jaar mee moet gaan doen. Als ik de keuze had zou ik even doorsparen voor de duurdere PowerBook, vooral omdat de interne zaken ( zoals de CPU, de snellere FSB, de grotere grafische kaart ) niet achteraf te regelen zijn. Ik zou dus een krachtige machine kopen, en desnoods nu met wat minder Ram als de prijs dat momenteel niet toelaat… dat zijn namelijk toch zaken die je achteraf nog kunt toevoegen.

Als je veel grafisch gaat werken zou ik voor de Powerbook gaan. Breedbeeld, meer poorten, tweede scherm eraan als uitbreiding, niet als kopie van wat je al doet (is wel te hacken op de iBook)...

Dank voor jullie reacties. Ik denk dat ik toch maar voor de Powerbook ga :D