Switchen tussen Keynote en Safari

Ik moet een presentatie geven in Keynote, maar moet tussenin voortdurend voorbeelden tonen in Safari. Hoe kan ik dit ietwat gestroomlijnd doen? Dus zonder dat ik telkens een presentatie moet zitten opnieuw starten en voortdurend doorheen diverse vensters moet switchen. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Als de voorbeelden niet perse 'live' hoeven te zijn maak je gewoon screenshots van de Safari-pagina's, die je dan weer plakt in Keynote. Als ze wel 'clickable' moeten zijn met een muis, kan je het faken door de presentatie te exporteren naar Quicktime Pro en fullscreen af te spelen. Je hebt dan gewoon je muis in beeld, je klikt op de plek in de screenshot waar je eigenlijk zou moeten klikken in Safari...en plop volgende (Safari)slide. Een paar strakke overgangen maken en het ziet er heel gelikt uit!

(Ik heb het zelf een keer zo gedaan met een presentatie voor een volle zaal, werkte erg goed)

:lol:

mocht dat nou niet kunnen gebruik dan gewoon command+tab om te wisselen tussen safari en keynote. dan springt hij van het safari venster naar keynote en omgekeerd (wel van te voren even doen.. hij wisselt steeds tussen de twee laatst gebruikte programma's)

Gewoon Safari op je 2e scherm (de beamer dus) openen met de juiste website en daarna keynote starten. Als je iets in Safari wil laten zien stop je Keynote en doe je je ding. Als je daarna de presentatie weer start gaat hij gewoon verder waar je gebleven was. Zo heb ik het ook een keer gedaan, werkte prima.

Als je Keynote 2 gebruikt hoef je niet moeilijk te doen met screenshots of Quicktime. Je kiest gewoon Insert -> Web View, en Keynote plaatst automatisch een screenshot in je presentatie. Je kan er zelfs voor kiezen deze 'live' te houden, zodat hij op het moment van presentatie ververst wordt (indien een netwerkverbinding aanwezig is). Je kan ook automatisch een hyperlink van de screenshot maken in de presentatie, waarmee Safari wordt gelanceerd in de bewuste pagina. In je dock staat dan een Keynote icoontje met een Play-symbooltje. Als je daarop klikt kan je weer verder met je presentatie.