Switchen van ADSL provider

Ik heb nu ADSL lite van XS4ALL. Ik wil graag switchen naar Tiscali Family. Twee dingen baren me zorgen bij deze actie:

1
“Tiscali biedt Tiscali ADSL aan via het moderne Tiscali-netwerk.” Wat houdt dit in? Is het een beetje een degelijk netwerk? Moet ik nu ook gaan bellen met Tiscali?

2
Ben ik lang zonder internet tijdens deze switch? Of kan het tegelijk aangesloten zijn?

Bedankt.

[quote:c53f82cfdb="lucasraggers"]"Tiscali biedt Tiscali ADSL aan via het moderne Tiscali-netwerk." Wat houdt dit in? Is het een beetje een degelijk netwerk? Moet ik nu ook gaan bellen met Tiscali?[/quote:c53f82cfdb]

Ze maken gebruik van BBNet, zijn redelijk ‘onafhankelijk’ van KPN en helemaal niks met dit netwerk!

[quote:c53f82cfdb=“lucasraggers”]Ben ik lang zonder internet tijdens deze switch? Of kan het tegelijk aangesloten zijn?[/quote:c53f82cfdb]

Geen idee, deze vraag kan je 't beste stellen bij Tiscali, ik heb geen ervaring met een KPN > BBNet switch.

Overigens raad ik je aan bij XS4ALL te blijven, het is immers de beste provider. Maar dat is eigen keuze natuurlijk.

Volgens mij moet de ''lijn'' minimaal 3 weken vrij zijn om te switchen. Ik heb me deze vraag namelijk ook gesteld en ben toen maar van adsl planet basic naar comfort gegaan das de simpelste oplossing. Omdat je dan alle instellingen kan behouden. En een andere telefoon maatschappij (kpn, versatel, bbnet etc) brengt ook weer veel wijzigingen met zich mee.

Hoi,

Tiscali heeft een eigen DSL provider (gekocht) namelijk BabyXL. Maar aangezien die niet zo’n fantastische dekking hebben kopen ze de DSL lijn vaak in (BBNED of anders).

En inderdaad, als je switched ben je overgelevert aan de providers. Ik denk dat je dat even met Tiscali zelf of met KPN moet opnemen. Ik weet wel dat KPN daar nogal moeilijk over doet.

Erik

Het makkelijkste is het nemen van een tweede telefoonlijn (waar helaas ook weer een BelBudget abonnement op moet; hoeze koppelverkoop). Daar vraag je dan gezellig je nieuwe ADSL op aan. Zodra die in de lucht is, dump je de oude.

Kostbaar geintje, maar dan heb je geen dag internetgebrek.

Wat ik nog wil uitzoeken is of het ook mogelijk is om tegelijk met de aanvraag van die nieuwe lijn je oude telefoonabonnement op te zeggen op de bestaande lijn (ofwel je betaalt alleen aansluitkosten voor nieuwe lijn), met behoud van telefoonnummer. KPN kennende zal dit wel volstrekt onmogelijk zijn…

Ik zit nu bij xs4all, en ik wil daar wel heel graag weg. De prijzen die ze bij xs4all vragen zijn nu echt belachelijk hoog. Ze zijn niet slecht, maar om ze de beste provider te noemen lijkt me sterk overdreven.

[quote:dfeb985b50]De prijzen die ze bij xs4all vragen zijn nu echt belachelijk hoog.[/quote:dfeb985b50]

Tsja Ara… kids kosten wat hè :stuck_out_tongue: :wink:

XS4ALL is natuurlijk heel erg goed. Maar het is wel erg verleidelijk om met hetzelfde maandelijkse bedrag een snelheid te hebben van 2048/256 download/upload (zoals het Tiscali Family abonnement).

Ik vrees alleen allerlei gezeur en problemen bij de switch. En ik wil zeker niet switchen van telefoonnummer (maar moet dat nou of niet?).

Ik ben een tijdje geleden geswitcht van XS4all naar Demon en het heeft erg lang geduurd. Je kunt pas een nieuw abo AANVRAGEN als de lijn vrij is van ADSL. Dus dan begint het wachten. Acht weken als alles goed gaat maar bij mij heeft het drie maanden geduurd. Dus wat jij wil, nieuw aanvragen, daarna oude opzeggen en soepel de ene vervangen door de andere kun je vergeten.

Dan krijg je nog de problemen met de drie partijen die erbij betrokken zijn. Tiscali maakt net als Demon gebruik van BBNed maar deze maakt op haar beurt weer gebruik van de faciliteiten van KPN. En deze samenwerking verloopt gebrekkig.

Jammer, want de mogelijkheid om makkelijk te switchen naar een betere/goedkopere/snellere provider zou de concurrentie bevorderen. Het is op zich heel goed dat er nu een aantal providers zijn, zoals Tiscali i.c.m. Albert Heijn, die met goedkopere aanbiedingen komen. Dit zet de prijzen van de andere providers ook onder druk. Maar dan moet het wel makkelijker worden om te switchen.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar de ervaringen bij Tiscali. Zijn er hier al mensen die iets meer kunnen vertellen ?

[quote:2c5341f97e="lucasraggers"]XS4ALL is natuurlijk heel erg goed. Maar het is wel erg verleidelijk om met hetzelfde maandelijkse bedrag een snelheid te hebben van 2048/256 download/upload (zoals het Tiscali Family abonnement).

Ik vrees alleen allerlei gezeur en problemen bij de switch. En ik wil zeker niet switchen van telefoonnummer (maar moet dat nou of niet?).[/quote:2c5341f97e]

Ik heb ook ADSL Lite van XS4ALL. Ben er erg tevreden over. [i:2c5341f97e]Maar[/i:2c5341f97e] ik ben het met je eens dat XS4ALL te veel vraagt voor de Lite verbinding.

De prijzen en snelheden van Tiscali zijn enorm veel concurrerender. XS heeft al ‘gereageerd’ met (kleine) snelheidsverhogingen en een verlaging van de prijs van het ‘fast’ abonnement.

Tiscali’s Famili b:2c5341f97e[/b:2c5341f97e] kost je 34 euri p/mnd tov 36 euri bij XS Lite [b:2c5341f97e]256/640[/b:2c5341f97e]. Nogal een verschil lijkt me. Datalimiet is bij Tiscali 'Fair use en bij XS 5 gig.

Het heeft trouwens niets met je telefoonnummer te maken. Denk eerder aan de schakelkastjes in de wijk.

[quote:2c5341f97e] Helaas kan Demon DSL Express alleen geleverd worden via een telefoonlijn met KPN Belbudget, Belbasis of Belplus abonnement. Als u geen KPN (vast) telefoonabonnement heeft kunt u geen order plaatse[/quote:2c5341f97e]
https://services.nl.demon.net/xdsl/express/faq_ant2.html#geenKPN

Je kunt evt ook kiezen voor Demon:
19.95 voor 512/265
[b:2c5341f97e]39.- voor 1024/512[/b:2c5341f97e]
of sneller https://services.nl.demon.net/xdsl/express/index.html

Ik vermoed dat XS4ALL wel [b:2c5341f97e]moet[/b:2c5341f97e] reageren. als ze dit niet doen zijn ze veel klanten kwijt. goede service of niet, het verschil is nu [i:2c5341f97e]te groot aan het worden.[/i:2c5341f97e]

Heb in [url=http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=8817]andere thread[/url] ook iets over een switch tussen providers gevraagd, wellicht zijn de antwoorden daar ook handig voor de lezers van deze thread.

ik ben enkele maanden geleden overgestapt van Xs4all (ADSL basic over ISDN) naar Demon.

1. Ik heb mijn ADSL afgezegd maar wel een inbelaccount gehouden bij xs4all voor de overgangsperiode.
  2. kreeg na 1 week een brief van KPN dat ADSL er af was.
  3. heb Demon ADSL aangevraagd, zonder apparatuur want ik had alles al liggen.
  4. 2 weken later kreeg ik op zondag een mail van Demon dat ik aan de slag kon en 5 minuten later draaide het. (Hoewel ze mijn Alcatel modem niet ondersteunen en ik dus bij een andere BBNED provider op de website moest kijken hoe de instellingen moesten zijn.)
  5. na een week plezier heb ik mijn inbel account bij xs4all ook maar opgezegd.
  6. –dit is de leukste-- na nog eens 2 weken heb ik mijn ISDN belbasis abbo bij de Primafoon opgezegd en nu heb ik dus gewoon een ADSL lijn zonder telefonie. (Bij de Primafoon snapten ze daar niets van en werd ik voor gek verklaard.)

Nu ADSL ik al weer enkele maanden bij Demon en ben zeer tevreden, zeker nu ze de snelheid verdubbelen zonder extra kosten. (Maar dat doet BBNED en eigenlijk heeft Demon daar niets mee te maken.)

Overstappen wordt nu zeker de moeite waard, maar let op: bij veel providers kan je pas opzeggen op het moment dat je abonnement afloopt (ook als die al langer dan een jaar loopt, deze wordt namelijk stilzijgend met een jaar verlengd). en d Dat is dus voor mij met Planet pas per 1 september 2004.

Tegen die tijd zie ik wel weer wat voor aanbiedingen er zijn.

Misschien overbodig om te zeggen maar wanneer je opzegt:

[b:77fcc8a5e9]Doe dit per aangetekende brief![/b:77fcc8a5e9]

Ik ben net geswitched van casema wannadon’t naar Demon. Het afzeggen van Casema had de nodige voeten in aarde, maar de aanvraag van Demon verliept tip-top. Probeer voor de aardigheid hun helpdesk eens te bellen. Heel raar: binnen een minuut krijg je iemand aan de lijn die weet waar die het over heeft. :wink: