Switchen van ADSL provider

Ik heb nu ADSL lite van XS4ALL. Ik wil graag switchen naar Tiscali Family. Twee dingen baren me zorgen bij deze actie:

1
“Tiscali biedt Tiscali ADSL aan via het moderne Tiscali-netwerk.” Wat houdt dit in? Is het een beetje een degelijk netwerk? Moet ik nu ook gaan bellen met Tiscali?

2
Ben ik lang zonder internet tijdens deze switch? Of kan het tegelijk aangesloten zijn?

Bedankt.

[quote:c53f82cfdb="lucasraggers"]"Tiscali biedt Tiscali ADSL aan via het moderne Tiscali-netwerk." Wat houdt dit in? Is het een beetje een degelijk netwerk? Moet ik nu ook gaan bellen met Tiscali?[/quote:c53f82cfdb]

Ze maken gebruik van BBNet, zijn redelijk ‘onafhankelijk’ van KPN en helemaal niks met dit netwerk!

[quote:c53f82cfdb=“lucasraggers”]Ben ik lang zonder internet tijdens deze switch? Of kan het tegelijk aangesloten zijn?[/quote:c53f82cfdb]

Geen idee, deze vraag kan je 't beste stellen bij Tiscali, ik heb geen ervaring met een KPN > BBNet switch.

Overigens raad ik je aan bij XS4ALL te blijven, het is immers de beste provider. Maar dat is eigen keuze natuurlijk.

Volgens mij moet de ''lijn'' minimaal 3 weken vrij zijn om te switchen. Ik heb me deze vraag namelijk ook gesteld en ben toen maar van adsl planet basic naar comfort gegaan das de simpelste oplossing. Omdat je dan alle instellingen kan behouden. En een andere telefoon maatschappij (kpn, versatel, bbnet etc) brengt ook weer veel wijzigingen met zich mee.

Hoi,

Tiscali heeft een eigen DSL provider (gekocht) namelijk BabyXL. Maar aangezien die niet zo’n fantastische dekking hebben kopen ze de DSL lijn vaak in (BBNED of anders).

En inderdaad, als je switched ben je overgelevert aan de providers. Ik denk dat je dat even met Tiscali zelf of met KPN moet opnemen. Ik weet wel dat KPN daar nogal moeilijk over doet.

Erik