switchen van safari naar internet explorer

hoi

ik gebruik safari en ben hier erg tevreden mee. Helaas heeft het grootste deel van de wereld het nog niet begrepen, en is het dus zo dat sommige sites niet goed werken in safari.
voor dat soort vervelende momenten grijp ik dan naar netscape of zelfs in ergste geval naar de internet explorer (jak!). Nu vroeg ik me af of er een progje is of een scriptje waarmee je met 1 shortcut in een keer de link die je op dat moment in safari open hebt, kunt openen in een andere browser. Dus zonder dat je eerst die browser moet openen en dan de link kopieren enzo

heeft iemand een tip?

ja hoor,

Even het Debug-menu aanzetten onder Safari, daarna kan je uit het Debug-menuutje kiezen; "Open page with…-> en dan zie je een lijstje met geïnstalleerde browsers…

Life can be simpel… as long as you use Mac… :wink:

hoe zet je debug aan?

even via versiontracker 'safari enhancer' dll .... daarmee kun je het debug menu aanzetten

Dat kan je bijvoorbeeld doen met een proramma als Safari Enhancer (te donwloaden op www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/17776 ). Onder het menu "blijvende instellingen" Debug Menu aanvinken, Safari herstarten en klaar is Kees.

wat doe je moeilijk stap toch over naar camino :innocent:

mm nu heb ik een ander probleem:

ik kan die safari enhancer niet voor alle users installeren
ik heb hem voor de administrator geinstalleerd, maar als ik hem dan voor een user wil installeren dan vraagt hij om het password: echter hij vult automatisch de naam van de user in (die is lichtgrijs) en ik kan dat niet wijzigen om de naam van de administrator in te vullen

hoe los ik dit op?

[quote:36d27561c7="profclimber"]wat doe je moeilijk stap toch over naar camino :innocent:[/quote:36d27561c7]

idd of firefox… 8) dat snapt de wereld wel iig :lol:

staat Safari dan niet in de applications map ? die is voor alle gebruikers hetzelfde ....

waarom allemaal dingen downloaden? vanuit de terminal kun je het ook aanzetten (da's hopelijk ook precies wat zo'n progje doet.., alleen waarom die er dan superuser rechten voor nodig heeft vind ik maar raar..)

[code:1:c19085634b]
defaults write com.apple.Safari IncludeDebugMenu 1
[/code:1:c19085634b]

Tinkertool kan dit truucje volgens mij ook.

OK iedereen bedankt!

het is gelukt

inderdaad raar dat zo’n progje superuserrechten nodig heeft, maar het is toch echt zo

ik ben een terminal-analfabeet dus was erg blij met de hulp!

macosx.nl rules!

voor de gemiddelde terminal-beet (zo ben ik ook begonnen) is deze site nog wel eens erg handig: www.macosxhints.com vaak staan de tips met daarbij stap voor stap uitleg...

pas echter wel op met de terminal, want je kan er ook weer erg veel mee (en ‘gevaarlijke’ dingen)

:slight_smile:

Met de terminal gevaarlijke dingen doen.... Hmz....

Het is net goochelen… altijd weten wat de counter-jinx is…

Trouwens, de meeste ellende is gewoon op te lossen door de schijf-EHBO…