switcher met ibook problemen

mijn vader is vandaag over geschakeld naar mac zit ik net apple de hemel in te prijzen vraagt de ibook of hij geupdate moet worden van 10.4.2 naar de huidige versie is goed doen we.... na een herstart eerst grijs scherm , laden doet tie allemaal goed en dan wordt het scherm blauw en vervolgens niets meer

weet iemand waar dit aan kan liggen
en hoe reboot je een ibook ?

Als ècht niets anders werkt, kun je nog altijd de accu eruit halen en die na een minuut of tien weer terug erin en dan nog eens proberen op te starten. Maar wacht eerst even zinniger suggesties af. Wat voor iBook is het precies? Er is een rampenserie van: die G3 met 800/900 Mhz.

nieuwe ibook g4

heb besloten om de os maar opnieuw te installeren
door alt in te drukken bij opstart en de installatie schijf te selecteren
dan mac osx wissen en opnieuw installeren
maar nu gaat hij voor dat hij gaat installeren eerst de dvd controlleren
en die gaat echt kei langzaam :frowning:
bij mijn imac schiet hij daar altijd overheen

Ik had precies etzelfde probleem, blauw scherm en dan doet hij niks meer, meerdere malen osx frisse installatie proberen te doen, niks mocht baten. Heb gister mijn kleine witte naar Card Services gebracht is kijke wat et beesie mankeert (heb em ook nog maar 3 en halve maand, vind het wel heel vaag dat dat op zo´n korte termijn al gebeurd), hoop niet dat het bij jou hetzelfde geval is.

Veel succes er verder mee!

Ik doe geen systeem updates meer via software update, mij te onbetrouwbaar. De laatste combo systeem updater downloaden en installeren geeft mij een beter gevoel. Het kan in dit geval natuurlijk ook iets anders zijn, maar toevallig is het wel.

Heb ook een iBook G4 (Naast een prachtige iMac Intel Duo Core :p) maar die had al versie 1.4.3 staan. Probeer even een verse installatie te doen en ipv de software update uit te voeren, download je de combo updater.

Waar haal je die Combo Updater vandaan, gewoon van de website toch?

[quote:02e77f043a="Statics"]Waar haal je die Combo Updater vandaan, gewoon van de website toch?[/quote:02e77f043a]Tik in google: 10.4.4 osx

en je krijgt dit

Klaar :wink: