'Switcher'overweegt nieuwe iBook met 10.2 - hardware keuze

Ik overweeg om maar eens mee te gaan in de switch campagne van Apple. Switchen is niet de juiste woordkeuze maar ik wil dolgraag een nieuwe 12" iBook 700 (512mb) met OSX 10.2 en Airport opnemen in mijn thuisnetwerkje met Windows- en Linux PC's/Servers. Ik speel nu eenmaal graag met diverse besturingssystemen en MacOSX 10.2 is onweerstaanbaar.

Met MacOS X (zo wie zo Apple) heb ik echter geen enkele ervaring :frowning:

Is deze iBook door de G3 processor wel geschikt voor 10.2? Veel meer dan de standaard applicaties wil ik niet gebruiken. Ik denk er eigenlijk over om deze vooral in te zetten voor het gezin, iTunes, iPhoto, Internet, mail en Appleworks voldoen denk ik wel maar zelf wil ik wel graag zoveel mogelijk genieten van 10.2.

Edwin

Weer een goede vriendelijke "switcher"!

Ik heb vele mensen gezien de Mac OS X 10.2 draaien op een iBook en dat gaat perfect. Vooral als je wat extra geheugen erbij doet.

En inderdaad, Mac OS X is een waar prachtig systeem, wat toch veel grafisch veriest. Op een PowerBook of PowerMac zal het wat sneller draaien natuurlijk.

Ik denk dat de iBook perfect gebruikt kan worden als gezin laptopje. Wees gerust, Mac OS X draait heus lekker.

Adriaan

Edwin,

Zelf heb ik geen ervaring met de iBook, of met OSX 10.2, maar heb een iMac G3 400 MHz (wel 640 MB), met MacOSX 10.1.5.
Wilde even kwijt dat het prima werkt.
Nu heeft zo'n iBook dezelfde processor, maar dan met een hogere kloksnelheid, en bijna evenveel geheugen. Verder loopt 10.2 een stuk soepeler als 10.1 (wat ik zo hier en daar lees op het forum, snuffel es rond, [i:post_uid7](mensen met meer ervaring: verbeter mij a.u.b. als ik mijn mond voorbij praat)[/i:post_uid7]).
Dus een iBook lijkt mij wel degelijk geschikt voor 10.2.
(ben zelf ook al aan het sparen)
Veel succes met de keuze :slight_smile:

De ibook is wel degelijk instaat om een jaguar te draaien. Dit gaat hartstikke goed. Je moet het gewoon benaderen als ieder andere unix variant (inc. linux) het gaat niet om de snelheid van de processor maar om het geheugen.Stop er veel geheugen in en het draait super.

[quote:post_uid0="appie3600"][i:post_uid0](mensen met meer ervaring: verbeter mij a.u.b. als ik mijn mond voorbij praat)[/i:post_uid0]).[/quote:post_uid0] Nee hoor, je hebt gelijk

Een test van de iBook 700:

http://www.macfreak.org/3-tips/3-testen.html

[quote:post_uid0="Ganymedus"]Je moet het gewoon benaderen als ieder andere unix variant (inc. linux)[/quote:post_uid0] Ter info:

Ik las vorige maand in een Nederlandstalig Linux blad dat menig Unix-gebruiker nu eindelijk Unix kan gebruiken op een laptop omdat er voorheen geen enkele Unix-versie was welke specifiek voor een processor was ontwikkeld.

[quote:post_uid0="EOvermeer"]Ik speel nu eenmaal graag met diverse besturingssystemen en MacOSX 10.2 is onweerstaanbaar.[/quote:post_uid0] Wil je nog meer weten wat beschikbaar is onder OSX kijk dan ook even op  het volgende [url=http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=570]onderwerp[/url] in dit forum.

PS. gefeliciteerd met je keuze :slight_smile:

Maccers,

Bedankt voor jullie reactie. Ik hoopte natuurlijk al stiekum op een positieve reactie dus ik zal dan toch daadwerkelijk tot de aanschaf van een iBook moeten overgegaan. Zeker na het lezen van de test op macfreak.org.

Valt echter niet mee om zelf iets aan te schaffen voor iemand die al jaaaaaren stikverwend wordt door zijn werkgever met hard- en software als het maar Intel en Microsoft betreft.

Waarom val ik nou toch zo Apple en OSX 10.2?

en toch doe ik het !

Jullie zien mij hier in de toekomst dan ook zeker terug.

Geweldig! Welkom bij de Mac club... En heel veel plezier he, en trek er maar niets van aan op je werk. Dat hebbenw e allemaal ook te maken, met familie, vrienden, buren, allemaal kijken ze: huh heb jij die Apple??  ???  Jajaja ik heb het... En met veel plezier, nooit problemen... Al bijna 2 jr oud en nog lang niet aan vervanging toe... lalala  :)