syncen iphone -> itunes

ik heb even lopen pielen met contacts en agenda op de iphone. Nu vraag ik me het volgende af: ik maak de meeste mutaties in agenda en contacts in de iPhone zelf. Echter, het syncen gaat in de richting itunes -> iphone. Zodoende ben ik mijn mutaties dus weer kwijt. Kan dat niet andersom? Of ben ik nou gek?

Zogezegd 'ben je inderdaad gek', als dat de enige andere optie is. Synchroniseren wil juist zeggen dat het twee kanten opgaat en dat aan beide zijdes de ongelijkheden geëffend worden. Dus een afspraak die mist aan de ene kant, zal daar aangevuld worden

Waar je op de iPhone op moet letten is dat je in de juiste agenda zit en dat in iTunes deze agenda ook aan staat, maar dat zal je wel hebben. Ik heb hier gemerkt met een iPhone dat het syncen niet helemaal vlekkeloos gaat en dat sommige afspraken niet meekomen van de iPhone naar de computer. Na een paar keer experimenteren zou je moeten doorkrijgen waarom, maar goed, de iPhone was hier op bezoek, dus ik heb niet alle tijd gehad.

Je zou voor een betere uitleg misschien de handleiding er nog eens op na moeten slaan of de support-pagina’s van Apple op www.apple.nl

aha, dan is er bij mij vast iets mis gegaan want ik had 4 contacten in mn iphone gezet en op mn macbook stonden er 2. Toen ik ging syncen had ik alleen die 2 nog over op mn mac en op de iphone. dat is toch vreemd?

Als het goed is krijg je bij het syncen een bericht dat er een aantal items in je iphone calender of contacts nieuwer zijn dan op je mac/pc. Dan kan je kiezen of het zo wilt laten of dat je alles mee synched.

Bij mij geeft het geen problemen in ieder geval.

Hm, ik heb zelf ook gemerkt dat syncen niet altijd probleemloos gaat, ben op mysterieuze wijze al een paar in de iPhone gemaakte afspraken kwijt geraakt. Gelukkig wist ik nog dat ik ze had en had ik ze nog op papier, anders was ik mooi de klos geweest, want een papieren agenda heb ik tegenwoordig niet meer mee. Maar waar het aan ligt.. ik ben er ook nog niet achter, misschien heb ik het zelf verklooid, misschien zit er toch nog ergens een bugje.

[quote:812ad2d77e="JJB"]Als het goed is krijg je bij het syncen een bericht dat er een aantal items in je iphone calender of contacts nieuwer zijn dan op je mac/pc. Dan kan je kiezen of het zo wilt laten of dat je alles mee synched.

Bij mij geeft het geen problemen in ieder geval.[/quote:812ad2d77e]

aha, het was eigenlijk ook mijn angst dat dit niet bestond/kon. Wellicht maar eens even zien als ik straks ook kan bellen, moet nog eventjes wachten op ingang abo. Voor de zekerheid voer ik alle contacts wel in op mn macbook, dan zal het vast goed gaan de eerste keer.

Wat misschien nog goed is om te zeggen is dat ik een mac gebruik. Weet niet of het bij een pc net zo vlekkeloos gaat als bij mij. Ik gebruik standaard Ical voor mijn calender.

Succes.

dat komt goed uit, ik heb ook een mac ;-)