syncen van GSM samsung d500

Ik heb een Samsung D500 gekocht in de veronderstelling dat ie goed zou werken met iSync. Bluetooth is bluetooth lijkt me en de verkoiper kon me uitdrukkelijk vertellen dat dit ook het geval was.

Situatie: eMac, USB bluetooth dongen van Trust, D500

De telefoon wordt netjes herkent en bestanden erheen dturen gaat ook prima, echter vanaf de telefoon naar de Mac niet. Dan vindt ie niets, terwijl de mac detecteerbaar is ingesteld. Ze zijn zelfs gepaird.

Kan het te maken hebben met de USB bluetooth dongen, zijn er andere merken die anders werken bijvoorbeeld.?
Waarom werkt het de ene kant op wel en de andere kant op niet?

Ik heb eens gehoord dat Samsung en Mac niet zo lekker gaat.......maar ja dat is maar horen zeggen. Hoorde het ook van Motorola en Mac via Bluetooth....terwijl Motorola processors maakt voor Apple.

Kijk op apple.nl welke modellen mobieltjes samenwerken met de Mac. Volgens mij was het

www.apple.nl/isync/devices

deze is het :

http://www.apple.com/isync/devices.html

Hoi Buxx,

Jammer dat syncen niet werkt. Misschien was het wijzer geweest eerst op de Apple site te kijken welke hardware echt compatible is met Apple’s iSync, Bluetooth als techniek is geen garantie dat iSync werkt. Zijn twee totaal verschillende zaken/protocollen. Je telefoon moet iSync ondersteunen. Bluetooth is slechts een technologie om dit draadloos mogelijk te maken.

Kijk hier of de D500 ondersteund wordt (of gaat worden):
http://www.apple.com/isync/devices.html

Mvg

AppleMies

Hallo Buxx en andere posters, ik "had" een soortgelijk BT probleem met mijn D500 maar dat is nu opgelost !

Bekijk mijn posting maar op:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=34741&highlight=bluetooth+d500

Succes, Wim.

Werkt idd nu, althans het verzenden en ontvangen van bestanden door op de Mac door je GSM te kunnen bladeren middels BT. Dat is al een stap in de goede richting, nu het iSync probleem nog.

Het filetrans probleem is dus in de update van het OS opgelost, betekend dit dat deze telefoon aan het systeem is toegevoegd en dathet positief kan uitpakken voor iSync syncing?

Hallo Buxx en andere Samsung D500 gebruikers,

iSync kan je voorlopig schudden voor gebruik met de D500 totdat Apple OSX aanpast voor andere mobiele telefoon besturingsystemen dan Symbian (Nokia en SonyEricsson).

Het programma OnSync kan vrijwel alles wat iSync kan en lijkt daarom een goed alternatief voor iSync.

Op dit moment werkt OnSync met een heleboel mobiele telefoons maar helaas (nog) niet met de Samsung D500.

Ik heb afgelopen zaterdag contact gehad met de maker van OnSync, hem schermafbeeldingen en log files toegestuurd en hij heeft toegezegd zijn programma aan te passen. Wanneer is nog niet bekend.

Als ik een werkende versie heb dan zal ik een bericht posten.

Groet Wim.

Ik heb ook al een paar benaderd en wat test werk gedaan. Met de opmerking dat als ze het gaan ondersteunen ze de eerste gaan zijn die deze meesterlijke telefoon, die is verkozen tot betste GSM, kunnen ondersteunen op de mac.

http://www.reelintelligence.com/BluePhoneElite/
Die heb ik gedaan en die vindt de telefoon ook nog eens, maar bij mij gaat ie op een of andere manier je simkaart lezen en telt en telt maar door.
Wellicht werkt het bij anderen anders?

iSync geeft dus nog problemen maar wat wel goed gaat is het oversturen via Bluetooth van VCard's tussen de Mac en de D500. In de D500 wordt de vCard gelijk opgenomen in de telefoonlijst en op de Mac wordt de vCard geplaatst op de plek die je daarvoor insteld in het BT systeempaneel. Na dubbelkikken wordt de kaart dan in het Adresboek geplaatst.

De portrait foto’s die ik aan personen heb gekoppeld in het telefoonboek van de D500 worden echter niet opgenomen in de vCard, net zo min als de persoonlijke beltonen :wink: en dat is natuurlijk begrijpelijk gezien het universele karakter van een vCard.

MacUser, Ik weet niet hoe het jou gelukt is om een vCard te plaatsen op de D500. Volgens Samsung ondersteund de D500 helemaal geen vCards. Dit heb ik bevestigd gekregen van de Samsung klanten service: "Helaas is het niet mogelijk omvcard bestanden te ontvangen op u toestel.Onze toestellen zijn daar helaas niet compatible mee."

Met het standaard BT bestandsuitwisselings (1.5.1) programma van Apple via 10.3.8 krijg ik alleen vier mappen (images, sounds, music, video) te zien die op de D500 staan. Iets anders tussen die mappen zetten lukt niet. Ook een nieuwe map lukt niet.

Gebruik je soms andere software?

Grtn, Marcel[/i]

@ Marcel en andere forum leden met vCard problemen,

Je Mac moet zijn gepaired met je D500 om vCards, foto’s, video’s etc. over te kunnen zetten. Ik neem aan dat dit al is gebeurd omdat je de mappen in de D500 al hebt gezien, en anders moet je even in de handleiding kijken hoe dat gaat. Ook moet je eerst in het systeempaneel Bluetooth van je Mac de download lokatie instellen, als je daarvoor het buroblad(desktop) van de Mac kiest zie je altijd direkt je vCard of andere overgezette bestanden staan.

vCards overzetten vanuit de D500 naar je Mac doe je vanuit het telefoonboek. Je kiest een naam in de telefoonlijst en klikt erop zodat alle telefoonnummers, emailadres en een eventueel fotootje behorende bij de naam zichtbaar worden. Dan kies je onder “Opties” de suboptie “Verzenden via Bluetooth” en daarna kies je het Bluetooth apparaat (je Mac) waarop je de vCard wilt ontvangen. De vCard wordt vervolgens overgezet naar de download lokatie. Dubbelklik erop en hij staat in je Adresboek.

VCards overzetten van de Mac naar de D500 gaat al net zo makkelijk. Kies in je Adresboek een naam , en kies de menu optie “verstuur kaart…” Dan opent het programma Bluetooth File Exchange, en vervolgens kies je de D500 in de lijst met gepairde apparaten. Vervolgens wordt de adresboek kaart omgezet in een vCard en via bluetooth overgezet. Na een paar tellen staat de nieuwe vCard, gesorteerd op achternaam, in je telefoonlijst.

Dat is alles.

Als ze van Samsung zeggen dat het niet gaat dan hebben ze het dus helemaal mis. Ik maak N.B. gebruik van de naamloze Bluetooth dongle die bij de Samsung werd meegeleverd maar met Apple’s bluetooth hardware moet het ook lukken.

Ik hoop dat deze info voldoende is. Veel succes, groet Wim.

PS:
Het verzenden van afspraken, verjaardagen, etc. etc. in de organizer van de D500 naar iCal op je Mac (of andersom, van iCal naar de D500) gaat op precies dezelfde manier als het overzetten van een vCard.

Perfect! Het werkt. Dank je voor de tip. Ik wist niet dat ik via de functie "verstuur deze kaart..." toch mijn telefoonummers uit mijn adresboek in de D500 kon krijgen. Nu begrijp ik ook waarom Samsung aangeeft dat de vCard structuur niet ondersteund wordt, omdat adresgegevens niet meegenomen/getoond worden in de D500. Jammer maar helaas.

Maar je uitleg was bijzonder duidelijk. Dank daar voor.

Grtn, Marcel

Is er niet iemand die hier een Apple script voor kan schrijven? In ieder geval om je conatct van de Mac náár de D500 te sturen, kan dat automatisch.

[quote:f2dbc1953c="buxx"]Is er niet iemand die hier een Apple script voor kan schrijven? In ieder geval om je conatct van de Mac náár de D500 te sturen, kan dat automatisch.[/quote:f2dbc1953c]

Ik denk dat het met een Applescriptje wel mogelijk is maar dat het bijzonder weinig tijd/toetsenbord of muis handelingen zal besparen omdat met name het verzenden van een vCard vanuit de Mac heel weinig moeite kost.
Een script kan mogelijk wel handig zijn als je meerdere vCards in een handeling wilt overzetten maar dan ben je toch meer gebaat bij een goed werkend sync programma. Daar moeten we dus nog even op wachten.

maar zullen die er snel komen? Is de D500 standaard genoeg qua overdrachte van date enzo. Het is wel een erg populaire gsm tegenwoordig, dus wat dat betreft zou het gek zijn als ie niet ondersteud zal worden.

@ buxx

De ondersteuning van de D500 door iSync zal volgens mij alleen gebeuren als de de D500 het volledige protocol van de vCard gaat ondersteunen. En dat geld ook voor iCal achtige uitwisseling.

Als je nu in je Address Book een telefoonnummer onder een andere naam hebt staan (bijv ‘andere’ of een eigen ‘aangepaste’ variant) wordt het betreffende telefoonnummer niet meegenomen met het versturen van je adres item via BT naar je D500. Ook adres gegevens worden niet ondersteund.

Ben zeer benieuwd of OnSync (http://homepage.mac.com/antonioferraioli/onsyncdetails.html) binnenkort de D500 gaat ondersteunen.

is er al enig nieuws wat betreft deze zaken?

Enig nieuws? Naar mijn weten niet. Maar ik moet zeggen, de laatste weken heb ik niet veel uitgezocht omtrend de D500 en Syncen. Voorlopig kan ik uit de voeten met de beperkingen tussen de D500 en OSX.

Grtn, Marcel

ik heb mij D500 al meerdere malenmet bluephonelite hard laten crashen ;) niet goed. anyway.. het werkt bj mij prima hoor, vind het alleen jammer dat ik mijn smsjes niet kan opslaan als tekst bestandjes via bluetooth. verder werkt ie perfect.

Ho stop, vertel meer. Je kunt je D500 syncen met je iCam en Adresboek?

Vertel er alles over.