synchrone weergave tweede monitor

Ik ben even op zoek geweest op het forum maar kon mijn probleem niet vinden, het volgende, komen weekeinde moet ik een paar demos geven. Deze ga ik geven met een studiodisplay. Mijn handelingen moeten af en toe geprojecteerd worden op beamers. Vanuit mijn Mac gaat er een s-videokabel naar een videomixer, al waar mijn handelingen gemixed worden met anderee beelden. Hierdoor zit ik voor de output vast aan PAL videoformaat. Wanneer ik mijn handelingen zichtbaar wil maken op de video output, dan lijkt het mij dat ik de beeldschermen moet synchroniseren. Wanneer ik dit doe lijkt het de enige mogelijkheid dat beide beeldschermen op een resolutie uitkomen van 800x600 wat voor de video wel goed is, maar dat is een resolutie waar ik op mijn display niet mee kan werken.

Is er een andere mogelijkheid om bijvoorbeeld een deel van mijn buroblad te klonen naar het tweede bruoblad zodat mijn handelingen toch goed te volgen zijn op de videooutput, en ik toch zelf met een hoge resolutie kan blijven werken?

specs:
videokaart : ati radeon 9800 pro
computer : powermac dual G4 1.42 ghz

Bij voorbaat dank