Synchronisatie bij Formac

Ik gebruik een Formac Studio DV/TV om beelden te digitaliseren van een videorecorder of om TV te kijken via de kabel.

Bij het in real time TV-kijken is het geluid nooit synchroon met het beeld. Het geluid is bijna een seconde later.

Indien ik een TV-beeld opnmeem met de Formac en later bekijk als een movie in QT dan zijn beeld en geluid wel perfect synchroon. Nog een raar fenomeenn: tijdens de opname stopt het TV-geluid en krijg ik slechts enkele flarden (stilstaande beelden) te zien van wat ik opneem.

Maar de opgenomen QT is dus wél goed.

Heeft hiermee nog iemand ervaring ?

OSX / G4 / DP 2x1MHZ / 1,2 GB RAM…

8)

Blij dit te lezen, ik wou me bij easyware in Leuven ook zo een formac studio gaan halen om nog met het analoge materiaal te kunnen werken.

Op m’n vorige Mac, een G3 met OS 9.2.2 erop was er een gelijkaardig probleem, in premiere met de miro DC20 kaart was dit net zo, dit heb ik toen kunnen oplossen door meer geheugen toe te wijzen aan het programma, in OS X kan dat nietmeer.
In jouw geval met meer dan 1GHz Ram is er zeker geheugen genoeg en ik heb dezelfde G4 dual, uit ervaring weet ik dat deze snel is.
Of het is de formac die een bug heeft bij capture of mischien softwarematig, is er geen update voor of is dit gewoon plug & play?

Groeten,
Stef.

Van de formac zijn sync problemen bekend. Een veel betere keus is de ADVC 100 van Canopus b.v. Altijd perfecte sync. Maar geen TV spul. Wel de beste AD converter voor de thuismarkt. Al vaak besproken hier. SLC

slc wat bedoel je met...geen tv spul ...met de canopus 100?

Ik heb me onlangs een formac dv aangekocht. Ik gebruik om te monteren Final Cut express. De beelden via de formac binnen halen lukt zonder problemen. Ook het monteren en zo lukt allemaal. Maar de problemen beginnen pas als ik alles wel exporteren naar een gewone video band. Het gaat ff vlot, en dan wordt die video precies in slowmotion afgespeeld. Paar minuten later schiet alles weer in gang en speeld ie alles af op gewone snelheid. Aan de computer kan het niet echt liggen denk ik het is een G4 1.2 single proccesor met 768ram erin. Dus die is wel snel genoeg denk ik. Weet er iemand hoe ik dat probleem nu kan oplossen???