Synchronisatie mogelijk tussen iCal/Mac adresboek-entourage?

Ik ben erg benieuwd of het mogelijk is om iCal en ook het Mac adresboek te synchroniseren met Microsoft Office4mac programmas als Entourage. Waardoor ze vervolgens ook in Word en Excel gebruikt kunnen worden

Het zou namelijk erg makkelijk zijn om gegevens vanuit 1 plek in te voeren (maar dat begrepen jullie natuurlijk ook al…)

Is hier een tip of truuk voor?

Mijn dank is groot!

De laatste update van Office biedt integratie tussen Entourage en iCal/Adresboek via de Sync services van OS X. Moet je dus wel Office 2004 hebben en Tiger.

Dank je Macpro!

Nog 2 aanvullende vragen hierop:

Werkt de sync dan ook erg gemakkelijk?
en ten tweede: is het vanuit entourage dan ook mogelijk om te synchroniseren met windows mobile voor PDA/Smartphone?
Of is dit iets te simpel geredeneerd van me?

applet, waarom gebruik jij entourage? Zelf heb ik ook overstap overwogen maar kan nog niet beredeneren waarom dit switch vanuit de Mac programma's slim zou zijn. Ook is in draadjes op MacOSX al geschreven dat die overstap naar het MS programma weinig voordelen biedt.

Was dus benieuwd naar jouw mening hierover :slight_smile:

Nou, da's eigenlijk heel simpel voor mij....MS office is geen overstap maar een doorstart. Ik werk zelf al jaren met office (werk/studie en thuis) en ben afgelopen weekend " geswitched" naar mac....maar wil daarom ook graag Office blijven gebruiken omdat ik dit nu eenmaal een superprogramma vind en heb geen reden om daarvan af te stappen.

Vandaar dus ook de vragen of office agenda’s en adresboek ook te synchroniseren zijn met iCal, adresbook en evt ook PDA.

Dus Excel/Powerpoint en Word zijn onmisbaar voor me. Voor wat betreft Entourage moet ik dat nog bekijken…dus als je de draadje voor me hebt, zal ik me hier ook eens in gaan verdiepen.

En terwijl ik dit schrijf heb je me wel aan het denken gezet of dit wel nodig is…dus daar zal ik ook een ei over leggen.

Ik was in ieder geval benieuwd naar synchrosatie van de mac office programma’s naar PDS/Smartphone met windows mobile…zonder aparte programma’s van derden te hoeven gebruiken…dat zou voor mij al 1 belangrijke beweegreden zijn.

Dus…bestaan deze mogelijkheden?

aha, windows overstapper die nog een beetje besmet is met idee dat je ms nodig hebt :P

maar zonder dollen: ik gebruik ook de office 2004 en dan vooral Excel en Word, maar voor mij is dan de link naar Entourage niet zo helder. Voor mail, afspraken en adressen gebruik in dus de Mac applicaties Mail en iCal en AdressBook. Vind ik prima werken, ook de synchronisatie naar mijn PDA, en zelfs iPod.

Dus ik wil best switchen naar Entourage als ik daar de voordelen van zie. En die zie ik dus niet. De draadjes waarin de discussie over Entourage plaatsvond heb ik niet zo paraat maar als je binnen forums zoekt met het woord entourage zul je ze ongetwijfeld vinden.

Overigens, 1 app uit de Office Suite noemde je niet: Powerpoint. Daarmee kan ik ook lezen en schrijven maar tijdje terug maakte ik kennis met Mac programma Keynote en ook hier geldt weer: wat een verademing, zoveel transparantie en logica. Weet alleen niet zeker of bestanden uitwisselbaar zijn met MS Powerpoint dus als je een presentatie moet delen met andere mensen, bijvoorbeeld tijdens een seminar, dan zou dat weer een probleempje kunnen zijn met als die MS lui daar buiten.

Inderdaad een windows overstapper :-)

Je hebt me nu zeker aan het denken gezet Cezanne.

Keynote had ik al in gedachten om te gaan gebruiken voor mijn afstudeerpresentaties volgend jaar…( Deeltijd technische bedrijfskunde) dat is toch alweer origineler dan MS wat iedereen al gebruikt.

En over Entourage…wellecht heb je gelijk…moet moet ik eerst de voor en nadelen van Office/iCal/Mail al dan niet in combinatie met Entourage.
Zo wil ik me ook nog verdiepen in de projectplanner en gallery binnen entourage…maar vergeet niet…ik heb m’n iBook pas 6 dagen! haha

Nou succes ermee! Je zult geen spijt krijgen van je overstap.

O ja, als je toch nog aan het verkennen bent en je overweegt Office de nek om te draaien wat betreft tekstverwerking en spreadsheet, dan moet je eens naar de alternatieven kijken die Mariner heeft gemaakt. Hele fijne, intuïtieve programma’s, in elk geval de teksverwerker die ik getest heb, waarbij je ook standaard de bestanden kan opslaan in .doc formaat, t.b.v. de communicatie met de buitenwereld.

www.marinersoftware.com