Synchroniseren iCal: MacBookPro ---> iPhone

Ik heb het forum doorzocht op het volgende probleem, maar ik kwam deze niet tegen:

Ik synchroniseer MBP met een kabeltje met mijn iPhone 4. Dat blijf ik graag op deze manier doen.
Afgelopen week kwam er een melding op mijn iPhone dat er een agenda conflict was.
En er kwam een melding dat ik de agenda's op mijn iPhone moest wissen om ze vers van mijn MBP te halen.

Prima, logisch. Maar als ik nu synchroniseer met MBP lijkt het erop dat de iCal op die locatie leeg wil,
omdat zijn vriend de iPhone ook leeg is. Want hij komt met de melding dat als ik synchroniseer, dat er dan ruim
2.000 dingen veranderd zullen worden op mijn computer.

Ik durf dus niet te synchroniseren uit angst dat ik straks op 2 locaties een lege agenda heb.

Ik wil geen gebruik maken van iCloud, of van andere internet agenda's. Die oplossing kom ik steeds tegen op dit forum.

Wie weet raad?

Ik vrees dat je toch iCloud moet activeren... Ik begrijp je bezwaar ook niet echt...

Je kan iCal exporteren naar een CalDAV-bestand. Mocht na de synchronisatie je agenda leeg zijn, dan importeer je dat weer.

Ik ga de export proberen. Wel jammer dat Apple je die keuze niet geeft....
Dankjewel Tarun!

@tarun. Het was even spannend: ik heb de iCal agenda geëxporteerd en vervolgens een synchronisatie uitgevoerd. Daarna was iCal in MBP en iPhone helemaal leeg. Ongelooflijk! Maar gelukkig had ik het export bestand op mijn bureaublad staan. Daarna heb ik die weer geïmporteerd.. en toen was alles weer normaal. Geen idee waar het mis is gegaan... Maar het is nu opgelost! Dankjewel.

Graag gedaan.

Had het geen makkelijkere oplossing geweest om de agenda's gewoon te vervangen vanuit iTunes...?

[img]/uploads/community/9670dd0552e56ee90fdb4920b946a850aeaafd9f_0.png[/img]

De reden dat iTunes de iCal agenda's wist is overigens vrij logisch. Ze gaan er van uit dat de meest recente verandering de juiste is, en het wissen van de afspraken was de meest recente actie.

@Liquid: met deze oplossing kwam zelfs de hulplijn van Apple zelf niet! Zij vonden dat ik de complete iPhone moest wissen en vanuit de reserve kopie als nieuwe iPhone opnieuw moest 'vullen'. Ik ga jouw mogelijkheid bekijken, al is het probleem inmiddels opgelost. PS Hoe krijg je zo'n mooi rood kader in je afbeelding?